Gå til innhold
Arkivverket

[#22524] Malene Ungermand, uægte barn Jens Weile døbt i Vor Frelser, Kristiania 1766


Gjest Rigmor Kjær Nørgaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Rigmor Kjær Nørgaard

Har søgt i Kragerø bys befolkning 1700-1730, fandt 1709 Mallene Ungermands. Derefter Skifteregister for Kragerøe 1731-1799, fandt Malene Nielsdatter d. 28/1-1729 m. ægtefælle Rasmus Ungermand, trolig død - ingen arvinger nævnt. Kender nogen ægteparrets børn? Min ane Malene Diderichsdatter Ungermand blev 1767 publice absolveret i Aalborg Budolfi. Barnefaderen til barnet var ægtemand og parykmager Jens Pedersen Weile i Aalborg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tore H Vigerust

Jeg er i ferd med å utvide tidsgrensen for Kragerø bys befolkning bakover til 1666, og har i den anledning gjennomgått de eldre skattemanntallene. Disse viser at Rasmus Nielssen Ungerman(d) døde allerede 1691/92 og at hans enke, Magdalene (Mallene) nevnes som enke fra 5.9 1692. Men dessverre har jeg ikke støtt på opplysninger om barn. Har slike eksistert, ihvertfall sønner, kan de på et tidlig tidspunkt ha flyttet vekk, fortrinnsvis til andre byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.