Gå til innhold
Arkivverket

[#22526] Ihlen fra Drammensdistriktet.


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Ser etter Olaf Arthur Waldemar Ihlen (farfar) født i Drammen 1886. Han var gårdsgutt i Ullensaker i 14 års alderen (iflg.folket.1900 for Ullensaker),og han emigrerte til Amerika rundt 1920 der han jobbet som maler/murer. Retur ca 1929 da han giftet seg med Inga Marie Jakobsen fra Nannestad f.1886 (noen som vet noe om henne??) Vi vet svært lite om farfar og ingenting om hans familie. Han hadde en bror Edvin f.1884 som vistnok døde før fyllte 20år, og en søster Milla som gift het Bjertnes. Noen som vet noe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Ja, det er det eneste jeg vet om dem,i en alder av 14 og 16 år er de gårdsgutter. Blitt meg fortalt at guttenes far,som vi ikke vet navn eller noe annet om, skulle drive en butikk i Drammen eller omegn!! Dette er 'syl tynnt'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Jeg er veldig usikker i og med at vi ikke vet navn på noen av foreldrene. Det jeg kanskje må gjøre da er å undersøke alle 'Ihlen'r' i Drammensdistriktet (det er en del) og lete frem attester på disse i Riksarkivet? Er dette den eneste veien å gå? Merkelig at det ikke finnes noen dok.om disse - det leder meg til å dro at navnet Ihlen har dukket opp 'ett eller annet' sted på veien?! Har lett etter fødselsattest på farfar men finner intet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Adolfs som er født i Drammen 1848, er i følge fs. sønn av Ole Ihlen og Andrine Wang, Andrine er datter av Ole Wang som du finner her i 1801 Lenke og Marthe Larsdtr. Andrine født 09.11.1814 i Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Tusen takk Magne, dette var til stor-stor hjelp, jeg skal prøve å jobbe videre med dette. Så fint med noen innputt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.