Gå til innhold
Arkivverket

[#22530] Jakob Andersen (1733 - 1801), Kjose/Oklungen


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Jakob Andersen flyttet fra Kjose til Oklungen i 1761. Han var gift med Maren Andersdatter (1747 - 1801) og hadde bl.a. sønnen Jon Jacobsen Ragnhildrød (1777 - 1844). Tror også de hadde tre andre barn, Anders, Kisti og Ingrid Maria. Kan noen hjelpe meg med flere opplysninger og ev. Jacob og Marens foreldre?Mvh Sissel Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Aabelvik Sahlin

Hei!Fant i alle fall forlovelsen i kirkeboka:Trolovet 25.april 1776 Eidanger: ungkarl Jacob Andersen Kløverød og pigen Maren Andersdtr.Lønebache.Caut:Ole Olsen Lanner og Torkil Nilsen. Ægteviet 27/8 1776. (Eidanger mini 6,s.114)Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Sissel Johnsen

Nye opplysninger! Etter en del research tror jeg at flyttingen fra Kjose til Oklungen i 1801 er et blindspor. Kari er nok inne på rette personer, men Jakob het Ulverød, ikke Kløverød. Det er nok Ulverød i Eidanger. I folketellingen fra 1801 bor Jakob, Maren og barna på Ragnhildrød i Hedrum. Jeg har en Jakob Andersen, døpt 24.06.1735 i Eidanger. Det er muligens 'min' Jakob. Kanskje noen har kirkebøker fra Hedrum som viser når han døde og hvilke opplysninger som fulgte med da. Håper på ny responsMvh Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.