Gå til innhold
Arkivverket

[#22536] Inga Marie Ihlen, f.Jakobsen 1886 i Nannestad


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Noen som kjenner til farmor Inga Marie Ihlen f.Jakobsen 1886 i Nannestad?? Hun giftet seg med farfar Olaf Arthur Waldemar Ihlen f.1885 i Drammen ca.1930. Før dette hadde hun fått fire barn,Ole,Anna, Elida og Helmer - med hvem vet vi dessverre ikke. Noen som har hørt om damen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Finner kun en Betsy i Nannestad i 1900 tellingen LenkeHun har en søster Inga (Karoline) født 1885, men etternavn er Ottosen.Et skudd i blinde kanskje.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Takk for innspill,jeg undersøker - alt er spennende når man ikke har noe å gå ut i fra vet du.God dag til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Hanne! Side du vet hvor dine besteforeldre er gift, kan du bestille inn kirkebøker (her blir det vel lysningsbøker) til ditt lokale bibliotek!Lenkeder ser du hva som er filmet av Bragenes/Strømsø- LYSN.Her vil du bl.a. få navnet på fedrene, og kanskje også fødselsdatoer!!!Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen (f.Bøe)

Hei,jeg så ovenfor at det sto noget utydelig. Jeg vet ikke hvor de giftet seg,kunne se ut som Drammen,men det er farfar (min manns) som er Født der. Siden svigerfar er født i 1931 regner jeg bare med at de giftet seg rundt 1930,da han etter sigende skal ha returnert fra Amerika 1929. Denne grenen av familien er et mysterium som ingen vet mye om. Spesielt farmoren Inga er det dunkelt rundt. Spennende, men litt kjedelif når det får så tregt!! Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hanne, har du sett kirkebokinnføringen på din svigerfars dåp? Der kan det stå spennende ting, både om foreldrenes ekteskap, faddere (ofte familie) osv! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen (f.Bøe)

Hei Laila, Er det mulig å komme seg inn på kirkeboken fra 1931 i Grefsen Kirke? Eller må svigerfar få utskrift av den? Jeg er litt 'ny' skjønner du, så alle bruksområder er ikke helt klart for meg! Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hanne, se her: LenkeDårlig med Grefsen Kirke filmet. Men, jeg synes du skal ta kontakt med Grefsen Kirke, og høre om du kan få opplysningene, evt. at din svigerfar ber om disse opplysningene. Det bør gå greit.Evt. kan vi se litt på dette en dag en av oss skal på BYarkivet.... :) Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H.Ihlen (f.Bøe)

Hei Laila, nå har jeg fått kopi av svigerfars dåpsattest og han ble døpt i Østre Aker Kirke 18.9.1932. Jeg skal ta kontakt å be om utskrift Hans mor Inga Marie (døde aug.1955 på Riksen)hadde en søster som het Ragna og som giftet seg med Olaf Fjellberg,Nannestad - det dukker stadig opp noe jeg kan jobbe med. Noen navn her og der! Ha en god dag - helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hanne, Østre Aker er levert til statsarkivet og filmet, se her: LenkeKlokkerbok KLOK 4 inneholder din svigerfars dåp. Denne boken kan du se på; 1. hos Oslo Byarkiv i Maridalsveien 3 2. på Statsarkivet/RIksarkivet 3. bestille inn til ditt bibliotek.De har nok selve Ministerialboken enda i Østre Aker kirke, så det kan hende dere får informasjonen derfra.(Klokkerbøkene har bare 60 års sperrefrist, mens Kirkeboken ført av presten har 80 års sperrefrist, denne fristen gjelder fra siste innføring i boka)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H.Ihlen (f.Bøe)

Hei igjen Laila,jeg må bare si tusen takk for hjelp og innspill,det er så flott å erfare at man engasjerer seg i andres 'problemer'.Jeg sjekker opp.Riksarkivet er jeg rett som det er på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Klokkerbok sier kun dette om dåpen i 1932; 'Frank Kristian', født 13.11.1931, døpt 18.09.1932, foreldre ' Fasadepusser Olav Arthur Valdemar Ihlen og h. Inga f. Jacobsen' i Risløkveien 21. Født hhv. 7/8-1885 og 29/12-1887.Bare en liten presisering mht. sperrefrist av kirkebok ført av presten (Mini), den har (som klokkerbok) 60 års sperrefrist, men behøver ikke innleveres før 80 år etter siste innføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne-H.Ihlen (f.Bøe)

Ja, jeg kan ikke annet enn å bukke og takke jeg,både til Laila og ikke minst Geir.Det dukker opp noe til stadighet som hjelper meg videre.Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.