Gå til innhold
Arkivverket

[#22540] Født og døpt ved Ullevål 1929


Gjest Gry Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Olsen

Har dåpsattest på vedkommende som er født i august 1928 ved Ullevål Sykehus og døpt i begynnelsen av september samme år. Stemplet dåpsattest fra Presteembedet ved Ullevål Sykehus 13 januar 1929. Jeg fjernlånte microfische fra Ullevål Sykehus Dåpsreg., men fikk kun fra 1906-1916. Har sett gjennom Vestre Aker Klok 1 6 1923-1932, men ikke resultat. Er det noen som vet hvor jeg kan finne vedkommende? Har Ullevål reg. født/døpt for den tidsperioden jeg er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ullevål sykehus (gjelder 'hjemmedåp') er filmet frem til 1926. Presten ved sykehuset førte ellers kun fødselsregister såvidt jeg vet. Så med bosted og navn skulle du nok finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Olsen

Problemet her er at foreldrene ikke var gift. De står begge oppført som foreldre, men ingen adresse. Det er bl.a. det jeg leter etter... Men er det et sted jeg evt. kan ringe som sitter med disse registrene? Den norske kirke i Oslo eller er det noe ved Ullevål??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Fødselsmeldinger finnes på Byarkivet - du må ha fødselsdato og kjønn (og helst kjenne foreldrenes navn, men det gjør du såvidt jeg skjønner), navn på barnet finnes ikke her. Foreldrenes skal stå med adresse her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.