Gå til innhold
Arkivverket

[#22554] Paul Tomassen, husmann på Snarud i Vang, Hedm.


Gjest Øystein Brennsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennsæter

I 1801-tellinga finnes en som heter Paul Tomassen gift med Anne Jacobsdatter. Han er husmann på Snarud i Vang på Hedmark. Han er oppgitt å være 32 år og hun 34. Kan noen hjelpe meg med opphavet til disse 2?Øystein Brennsæter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Finner ikke opphavet, men bryllupet mellom de to fra 1794: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=500220065678&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeDette kan være opphavet, men det blir kun spekulasjoner.Pauls: LenkeOg dette kan være Anne: Lenke Hun har i alle fall riktig navn og er født på Snarud, Vang. Riktignok i 1766, ikke 1768.Du finner foreldrene fra lenken over igjen i FT1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennsæter

Takk for svar.Jeg tror ikke forslagene dine er så håpløse (i den grad en skal stole på LDS). I lenken til Anne finnes også ekteskapsdato som stemmer med lenken fra bryllupet. Det styrker i hvertfall den delen.Når det gjelder Paul har jeg også vært innom den samme lenken. Han er den eneste i mils omkrets som stemmer så noenlunde med alderen fra 1801. Men en ting har jeg ikke klart å finne ut:Hvor iall verden er Kvagrud, Toten, Hedmark??? Kan noen hjelpe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Under bryllupet 4.4.1794 står det Stor Mørkved bak hans navn, men hennes er Anne Jacobsdtr Ibid.Barn: 1. Thomes født på Sørumseie, Furnes 17/6 1794. 2. Marte på Sørumseie 11/11 1796 3. Ingebaar på Snarudeie, Furnes 13/11 1799 4. Ole på Snarudeie 20/11 1802 5. Michel på Snarudeie 15/3 1804 6. Ahlis på Snarudeie 25/9 1806 7. Thomes på Snarudeie 18/2 1809 hos Lars dvs. Vestre SnarudeieDet er nok korrekt at Anne er født i 1766 med foreldre Jacob Jacobsen Snarud og Marit Johansdatter.Paul Tomassen er trolig sønn til Tomas Hannibalsen og Mari Paulsdatter, født på Stavsberg i 1769. Riktignok står det feil fornavn på Tomas ved dåpen, der står det Torsten, men dette navnet stemmer ikke med andre barn de to har sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.