Gå til innhold
Arkivverket

[#22555] Emigranter over Ellis Island som kan gjenfinnes i digitalarkivets lister


Gjest Torunn C Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei!Jeg har søkt etter ei som har emigrert ( ifølge digitalarkivet) på Ellis Island sin hjemmeside.Ettersom jeg ikke har funnet henne har jeg blant annet søkt etter personer som reiste med samme skip, fra samme sted, samme agent osv.I den forbindelse har jeg funnet flere personer sitt 'manifest', (altså når de ankom til Ellis Island) på Ellis Island sine hjemmesider.Disse manifestene har jeg ikke noen behov for,men så kom jeg på å tenke at : Tenk om noen fant de jeg hadde interesse av, så fint om det kunne finnes en site, hjemmeside, database eller lignende hvor de kunne levere sine 'findings'!Noen ganger kommer man jo over informasjon som andre kunne ha behov av, og her har jeg jo en direkte link fra Digitalarkivet sin database over emigranter over Kristiania til databasen til Ellis Island. Så mitt spørsmål er: Har dere noen tanker rundt en link til Ellis Island basen? (i forbindelse med emigrantbasene?)F. eks. legge til en ekstra kolonne, slik at man kan gå inn på rikitg manifest o.l.?Har dere etablert noen slik ordning, hvor man kan 'avlevere' funn?Jeg mener å vite at NSF har en 'strays'-ordning, men det funker jo bedre på kirkebøker..Grunnen til dette er jo selvfølgelig at jeg sitter nå på noe informasjon som jeg personlig ikke vil ha bruk for men som vil spare andre for 'trøbbel'.Men jeg forstår jo selvfølgelig dersom dere ikke har noen mulighet til dette. Men hvis dere skulle ha en eller annen funksjon for dette, så vil jeg gjerne vite hva jeg skal gjøre med de opplysningene jeg har! TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ideen er god og me har tenkt tanken; eller kanskje ein litt vidare tanke. Nemleg at det skal vera råd å leggja til informasjon ein har om eksisterande personar hos oss. Men nett no arbeider med andre prosjekt som eg trur de vil setja pris på. Så du må gje oss litt id, både til å bestemma oss om me vil, og korleis me skal gjera det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jeg regnet nesten med at dere ikke hadde slike systemer, men jeg syntes jeg måtte spørre. Nuvel. Håper dere får tid til et slikt prosjekt senere.TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.