Gå til innhold
Arkivverket

[#22558] Oppslag i ætteboken for Tysnes 1, side 150


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Jeg har en Morten Hansson Nedre Helland f. 1822 på Nedre Helland i Tysnes d. 1870, i slektstreet mitt, og jeg har notert meg at det står mer om hans etterslekt i ætteboken for Tysnes 1 s 150. Er det noen som tilfeldigvis har denne boken, som kan ta en titt og sjekke noe for meg?Det jeg lurer på er om han kan være bestefaren til Anna Judithe Matilde Helland f. 25.03.1881 i Tysnes? I år 1900 bor hun og broren Erik Helland (f. 1876) i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Anne Juditte Matilde, født 25. mars 1881 i Tysnes, var ifølge kirkeboken datter av Gmd. Ole Axelsen Mevatne og Anne Mikkelsdatter. Det avtegner seg ikke noen direkte forbindelse til Morten Hansson Nedre Helland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Anne Mikkelsdatter kommer fra Øvre Helland og hennes far er Mikkel Pedersen Øvre Helland og Anne Malena Hansdatter Mjøvotna. Dette er nok grunnen til bruk av navnet Helland. Finner derimot ikkje ut at ho har ein bror som heter Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Jaha, skal bare se jeg skal klare å få henne inn i treet uansett da. Jeg har nemlig en Peder Henrikson Øvre Helland gift med Marta Torkelsdatter Leirstein. Disse har kanskje noe med Mikkel Pedersen Øvre Helland å gjøre? Jeg får ta meg en tur innom biblioteket i dag tenker jeg.Tusen takk skal dere ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.