Gå til innhold
Arkivverket

[#22566] Skifte i Indre Dale , på gården Sande 1687-1687.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I tema 22265 fikk jeg opplysninger om arvingene etter Lensmann Anders Sjursen Sande.Jeg ser nå at det også er skifte etter hans enke , Sølvi Baardsdtr. Sande i prot. 2a side 188b for årene 1687-1697.Ettersom det ikke er nevnt felles barn i skiftet etter Anders, undres jeg på hvem som er nevnt i skiftet etter enken hans. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 30. september 1695 og skiftelateren var l live 'i sin fostersønn Balser Iversøn Sandes forsorg'.Skiftet nevner 1) halvbroren Lasse Baarsen, 2) fullsøsteren Marrite Baarsdatter, 3) halvbroren Ole Baarsens sønn Troels Olsen Sande, 4) fullbroren salige Halver Aarliens barn: Ole Aarli, Anders Størdal, Sl. Ole Espesætters barn Gitle på Hauken, Agate Aarli, Brite i Størdal, 5) fullbroren sl. Johannes Baarsnes barn: Agate Langeland, Barbra på Tuland, Brite på Dingsørn, Brite på Engten, Sirj Øvre Bøe, Karj på Nista, 6) fullsøster sl. Zitzele Baarsdatters barn Baar Skudal og Sølvi Skudal, 7) sl. fullsøster Anne Baarsdatters barn Erich Fossevig, sl. Baar Lundeqvams barn Hans Baarsen på Lundeqvam, Barbra, værende i Mangers gjeld, Solvij og Agate Ouslandsbotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for raskt svar.Da kommer kanskje hun fra Sande i Indre Holmedal, mens mannen Anders var fra Helle i Naustdal. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.