Gå til innhold
Arkivverket

[#22575] Peder Nilsen Trapnes / Reinbakken STOD


Gjest Jon Wengstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Wengstad

Jeg leter etter fødselsdato for Peder Nilsen Reinbakken/Trapnes født i Stod 1845. Han ble 2 gift med Olava Mikalsdatter f 1854, de hadde to sønner Nils og Paul. Jeg ønsker også opplysninger om hans andre familie med etterkommere, samt hans dødsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Den eneste jeg finner med dette navnet født i Stod i 1845, er Peter Eilert født 25.04.1845, sønn av inderst Nils Larsen Eli og hans kone Karen Einersdatter. Faddere er Anders Forrplass med kone, Jacob Jacobsen Skeiplass fra Sparbu, Ove Andersen Eli, Gjertrud Einersdatter Finstadplass og Ingebor Anna Mathiasdatter Løbsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Wengstad

Takker for opplysningene. Jeg har fått litt motstridende opplysninger så kanskje fødslasåret er 1846? Og at foreldrene er Nils Pedersen og Pauline Pedersdatter ref folketelling for Stod for 1865. nr 1515 9 Ellers så er spørsmålet som før. Hilsen Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Jeg har ikke skrevet av kirkeboken for fødte lenger enn til 1846 for gutter - enda kortere for jenter, derfor kan det tenkes at det står mer senere. Det er en Nils Pedersen på Reinsplass i 1828, men hans kone heter ikke Pauline. Det er også en Nils Ingebrigtsen på Overreinsplass som får barn i 1835. Så her er det flere mulige fedre. Jeg har ikke tid til å se nærmere på dette foreløpig, men forventer å skrive av mer av kirkeboken i nærmeste framtid. Bryllupene er nok det som kan gi best opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.