Gå til innhold
Arkivverket

[#22579] Snæchevigen


Gjest Ragnhild Tvedt
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnhild Tvedt

Søker opplysninger om Jon Nielsen Snechevigen, f. 1758 og hans foreldre. Hans far var Niels Jacobsen Snæchevigen. Mer vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Som ett lite tillegg legg merke til at Lisbet Jondatter kommer fra Bjørndalen, uten at eg har klare koblinger, så kan det være vert å lese disse innnlegg også. Sønnen til Jon Nilsen som er oppført i 1801, Lars Jonsen er i ett av innleggene også omtalt. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=22318&sok=oddvar+s%F8reide&startnr=&antall=&spraak=>Lenke Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Lisbet Jonsdotter kjem nok frå Bjørndal i Loddefjord, som dotter av Jon Olsen og Birte Halvorsdotter - ser det ut til. Dei gifte seg i DK 2611 1724 (og budde då v/kjøkkelvik). Dei døyper ialt 8 born i DK mellom 1725 og 1739: Jon 1725, Ole 1726, Lisbet 1727, Siri 1729, Anna 1732, Rasmus 1734, Lisbeth 1736 og Anna 1739.Vigsla og dei døypte finst her på DA; sjå Bergen/Domkyrkja.Jon Bjørndal vart gravlagd frå Strusshamn i Askøy 1751, 53 år gamal. Like etter døyr Ane Jonsdtr. 13 år og året etter Rasmus Jonsson 18 år. Birte Halvorddtr. døyr 2005 1766 61 år gamal. Alle dødsfalla finst under gravlagde i Askøy her på DA.Bjørndal i Loddefjord er ein gard i grenseland mellom Laksevåg/Askøy og Fana. Men det ser ut til at dei nemnde folka har halde seg (eller har hatt nære samband) til Loddefjord og nytta deira kyrkje (DK i byen før 1742, Strusshamn etter).Dette er også mitt folk gjennom Magne Nilsen i Snekkevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Birte H. kan vera dotter av Halvor Jonsen som sit på Bjørndal 1701. Då høyrer garden til Domkyrkjesoknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.