Gå til innhold
Arkivverket

[#22581] Sogneprest Claus S. Frimann Reimers


Gjest Siv Eidevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Siv Eidevik

Min tipp tipp oldefar Claus S. Frimann Reimers ble født i Bergen 1808. Han var sogneprest i Bergen på midten av 1800 tallet. Er det noen som vet noe om ham, så er jeg veldig interessert. Mvh Siv Eidevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Lampe: Bergens Stifts Biskoper og Præster ... har en kort biografi om ham (bind 1, side 92). Han var først personell kapellan i Ullensvang (Kinsarvik) 1830, kapellan i Domkirken, Bergen 1832, prest ved St. Jørgen og for Årstad sokn 1841, 1842 sokneprest i Fjell og Askøy, 1851 residerende kapellan i Korskirken, sokneprest samme sted 1864. Han døde 17. april 1870. Han var gift med Severine Cathrine Lem, og de hadde ni barn født mellom 1844 og 1856.Kallsbøkene som finnes i prestearkivene har biografier om prestene. Disse er delvis skrevet av dem selv, delvis ført i pennen av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Han er òg omtala i 'Askøy herad i hundrad år' av Conrad Clausen, 1937. Om du sender meg epost-adressa di til fndbred@online.no, kan eg sende deg ei fil med dei sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv Eidevik

E-post er sendt. Gleder meg til å se hvilke opplysninger du har. Kjempeflott gjort av deg, tusen takk.... Hilsen Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.