Gå til innhold
Arkivverket

[#22590] Kari Olsdatter f.1834 i Soknedalen, gift med Sivert Eriksen, Rennebu.


Gjest Gunhild Løvstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Løvstrand

Kan noen hjelpe meg med navnene på Karis foreldre og besteforeldre? Hun ble gift på Kosbergløkk eller Sjursløkka i Rennebu. Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Hei Astrid! Takk skal du ha! Jeg har tidligere fått et tips om at gården Sundseth hadde noe med familien å gjøre, uten å finne ut av det. Nå vet jeg altså at faren het Ole Svendsen. Han var vel enkemann på dette tidspunkt (1875)Kan noen hjelpe meg videre? Takk igjen, Astrid! Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg forsøkte å finne Ole Svendsen i Soknedal (Støren prestegj.) 1865. Det finnes en med alder 77 år, noe som passer dårlig i forhold til fødselsår 1796. Jeg finner imidlertid en Ole Svendsen i Melhus 70 år, født i Støren pr. gj, enkemann og gårdsdreng på Ringvold. I 1801 er det to Ole Svendsen i Støren (Aasenhus i Soknedal), den ene 12, den andre 5. Den siste har da noenlunde riktig alder i forhold til 1796. Det finnes bygdebok for Soknedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Ifølge FS ble Kari født 11.7.1834, Sundset, Soknedal. Foreldre Ole Svendsen og Gjertrud Olsdatter (paret ble gift 31.3.1826 i Soknedal).Gjertrud ble født 1800 Fløttum, Soknedal. Foreldre Ole Eriksen og Randi Arntsdatter. Gjertrud med foreldre og søsken finner du her i 1800 tellingen LenkeGjertrud døde i 1863.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Flott! Videre FS (VRI) Ole Svendsen Aasenhus, døpt 17/7 - 1795, far Svend Aasenhus. Det er da han som er 5 i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Hjertelig takk til både Astrid og Odd! Hvordan skulle jeg ha fått ferdig slektstreet til svigerdattera mi uten hjelp fra dere!!!Hva er FS og VRI forkortelse for? Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Du finner denne familien på side 669, bind IV, Soknedalsboka (Sunnsetstuu):Ole Svendsen Åsenhus, fra Oppstu, f. 1796, d. 1888. Gift 1826 med Gjertrud Olsdt. Fløttum, f. 1800, d. 1858Barn:1) Ole Olsen, f. 1823, gift 1857 med Berit Olsdt. Hugaas (Kalvhagen), f. 1826, d. 1901. Flyttet til Flå i 1862 )Midtflåløkken, Flåboka s. 36. Barn: Ole, f. 1854, Ole, f. 1858, Gjertrud, f. 1859, Arnt, f. 1861.2) Ingri Olsdt., f. 1826. Til Melhus 1853.3) Randi Olsdt., f. 1828. Til Melhus 1853. G.m. Benoni Vågø. Bodde i Vikna.4) Svend Olsen, f. 1831. Til Melhus 1850.5) Kari Olsdt., f. 1834. Flytta til Rennebu 1853. Gift med Sivert Eriksen.6) Erik Olsen, f. 1839. Til Rennebu 1858. Gift med Nekoline Kråkmo. Kjøpmann i Trondheim.7) Kjersti Olsdt., f. 1842. Til Valdersund i Bjugn 1872. Bodde i Vingvågan.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Hei Inger! Har vært bortreist noen dager og så derfor ikke svaret ditt før idag. Hjertelig takk! Vet ikke hva som er riktig dødsår for Gjertrud Olsdatter Fløttum. !863 eller 1858? Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.