Gå til innhold
Arkivverket

[#22610] Marit Evensdatter f.1823/1824 på Oppdal. Gift med Halvar Lødensen, Rennebu.


Gjest Gunhild Løvstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Løvstrand

Hei! Jeg søker bistand av 'gode hjelpere' som det er så mange av, og som stadig trår til når jeg trenger hjelp. Marit Evensdatter er kanskje født på gården Bjørgen, Oppdal. Hun gifta seg og bosatte seg på Halstrøen, Rennebu. Er det noen som vet foreldrenes og besteforeldrenes navn? Vennlig hilsen Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

En god del kirkebøker for Oppdal og Rennebu er å finnee i DA. Klikk på 'søk' på den øverste mørkeblå linjen. Tast inn Oppdal eller Rennebu, så ser du utvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Du finner denne slekten i Rennebuboka, bind I. side 526/527.Halvar Lødensen Halstøen f 1818 d 1699 g 1848 med Marit Evensdatter Bjørgen f 1823 i Opdal d 1901. 5 barn anført.Foreldre til Halvar: Løden Eriksen Uv 1775/1843 g 1812 .m Marit Olsdatter Uvsbakk 1783/1862. 6 barn anført.Marit Olsdatter er datter av Ole Iversen Uv 1749/1829. Vi er nå kommet til Uvsløkkja bind II s 32, hvor du også finner hennes foreldre og besteforeldre.Løden Eriksen har jeg ikke funnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Hjertelig takk for all hjelp.Dere har spart meg for veldig mange timers arbeid med lån av mikrofilm o.l. Har fått med meg det som står i Rennebuboka, men der står det ingenting om Marithe Evensdatter si slekt så langt jeg har funnet ut ihvertfall. Takk igjen. Klem fra Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Løden Eriksen, f. 1775 (Dom Reminis.), Rennebu. Foreldre: Erich Nedrehoel og Marit Lødensdt. Cosberg.Faddere: Jørgen Flaa, Ole Rye, Ole Cosberg, Guri ibid, Dordi Bierchager.På s. 346, bind 2, Rennebu, står det at Marit Lødensdt., f. 1749 var ugift, men hadde Løden, f. 1775, med Erik Sjursen Ner-hoel.Her står også Marits foreldre og søsken omtalt.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Her har du Marit Evensdt. når hun ble døpt:LenkeDu finner sikkert mer om familien i kirkebøkene for Oppdal som ligger her.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.