Gå til innhold
Arkivverket

[#22621] Foreldre til Haaken Olsen Nordbymoen f. 1834 i Ullensaker


Gjest Arne Haakensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haakensen

Hei igjen Ruth. Blir mer og mer i tvil om Ole Hansen Romsås f. 1805 er rette person. Merkelig at ingen av barna til Haaken eller i neste generasjon var oppkalt etter den eventuelle moren, Inger Nicolaisdatter. Muligens var ikke Ole Hansen fra Ullensaker? mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Det kan godt hende, for det er ingen andre å velge mellom nå, - som jeg har funnet i hvert fall.Jeg er interessert i mest mulig av etterslekt. Min email adresse er: ru-bratv@online.noMvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Arne Haakensen

Med ref. mitt innlegg nr. 10, viser det seg at nevø og niese til Ole Hansen (han som gikk til Onsrudeie) var faddere ved dåpen til Oles sønn Jørgen (bror til Haaken Olsen Nordbymoen)i 1851. Fadderne var Anne M. Mikkelsdatter Melby og Gudbrand Mikkelsen Bratval, begge barn av Kari Hansdatter (Oles søster) og Mikkel Hansen Melby. Er likevel litt usikker på at jeg har funnet rett person, ettersom Ole Hansen iflg. 'ekteskapsinngåelsen' med Boel oppgir 'Ungkarl Ole Hansen Kjos, 27 Aar'. Iflg. denne opplysning skal han være født i 1803. På familysearch IGI oppgis sønnen til Hans Olsen og Anne Henriksdatter å være født 10.11.1807. Er det noen som har synspunkter på denne problemstilling? mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.