Gå til innhold
Arkivverket

[#22625] Styrmann Isack Esaias Lohman f.1800 i Bergen( Sjømannsrullene)


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er intressert i opplysninger om Isach Esaias Lohman f. 1800 i Bergen. G.m Karen Sophie Christensen.Hva sier sjømannsrullene om ham? mvh Da jeg ikke fikk svar på mitt forrige innlegg skriver jeg et nytt. Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Problemet her er at det er gitt alt for få opplysninger til at det er mulig å gjøre noe kjapt oppslag!Her ville man risikere å måtte leite gjennom hele serien av hovedruller, og det vil ta noen dager. Personen det er spurt om finnes - såvidt jeg kan se - ikke i Undersøkelseskommisjonens rulle 1803-1805. Det er den som er 'nøkkel' til de settene med ruller som kommer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Han ble født 1800 så derfor står han nok ikke i undersøkelseskommisjonens register. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Du ser han er født 1800 i Bergen. Ved vielsen i 1827/1828 er han oppitt som styrmand.Likeledes ved hans barns dåp i tidsrommet 1828-1835. Det kan virke som om han er død i tisrommet 1834-1849.Finner ham imidlertid ikke, Hvike kilder finnes om sjømenn som er omkommet på havwet og ikke funnet ? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.