Gå til innhold
Arkivverket

[#22641] Hvor er Kristian Henriksen (af Molde)?


Gjest Erling Hoel
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Hoel

Kristian Henriksen skal være fra Molde, men finnes ikke i noen tellinger. Han var født ca 1847 og oppgitt som far til min bestefar sammen med Anna Marie Rudilahti (Rytilahti), født i Finland og bosatt i Hammerfest. Kristian Henriksen var på dåpsattesten til min bestefar oppgitt å være ungkarl og styrmann. Er svært takknemlig for hjelp til å finne vedkommende da vi ikke har kunnet spore ham opp. Kom dessverre til å legge den inn i feil fylke. Lenke Hilsen Erling Hoel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Har du sett kilden der det står at han skal være fra Molde? Det finnes et par Kristian Henriksen født i 1847, men ingen skal være fra Molde (eller Bolsø, som nå er en del av Molde).I 1865 har du følgende Christen Henriksen fra Oddernæs, 19 år gammel og Sømand. Navn, alder og yrke treffer, men det er vel et litt for langt stykke unna å få Oddernæs til å bli Molde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Det er riktig at Otto Hoel som du fant er min bestefar, men det er hans far, Kristian (Christian) Henriksen, jeg ønsker å finne spor av. Har funnet en Kristian Henriksen fra Nærø i Namdalen., men tror ikke det er ham. Han var riktignok i Tromsø i 1975-tellingen som logerende og elev ved navigationsskolen der. se Lenke Det er mange indisier for at dette er rett person, men vi er i stor tvil. Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Den siste linken hadde jeg ikke funnet. :) - Det er mye som tyder på at denne Kristian Henriksen er riktig person. Det er mange indisier, men ... - vi er i tvil fordi vi har ikke funnet moren til Otto, Anna Marie Rytilahti (Rudilatti, Rudilahti, Rudilathi) på noen tellinger. Heller vet vi ikke hva som har hendt henne etter 1871. - Slektsforsking er ikke lett :). Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På FS finner jeg Anna Maria Rytilahti døpt 19-10-1847 Alatornia Lappland med foreldre Johan Rytilahti og Anna. Det er muligens samme Johan som dør i Hammerfest 18-7-1874 og Anna som dør 16-8-1878.Anna Maria Johansdtr.Rytilahti gifter seg 11-7-1869 i Kemijærvi Lappland med Jakob Johansson Onkamo og føder en sønn Jakob Albin 7-1-1871 altså 9 mnd.før Otto blir født. Ja det er jo mulig,men stemmer det? Det virker litt usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Hei Carsten! Dette var spennende. Årstallene i FS behøver ikke nødvendigvis være korrekte. Saken er at Anna Marie og Kristian Henriksen fikk en sønn, Peter Hilmar, som ble født 27.02.1870 i Vadsø og Otto Marenus ble født 4. sept. 1871 i Hammerfest. Kan du fortelle meg hvor du fant giftemålet i Finland? Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Spennende når man nærmer seg et lite spor!!!Til Carsten: For å få kopiert adressen i FS må du høyreklikke på lenken i det forrige bildet (dvs navnet til den personen du mener er riktig) og velg 'Kopier lenkens adresse'/'Copy shortcut'/'Kopier snarvei' - alt etter hvilken nettleser og språk du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Hoel

Takker aå mye for hjelpen jeg fikk av dere. Dette har vært spennende. Jeg har fått nye spor å lete i. Dersom noen har noe mer, vil jeg være meget takknemlig for nye innspill. God sommer, hilsen Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.