Gå til innhold
Arkivverket

[#22642] Christine Larsdatter (Holden/Løvaasli), Hemne


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Christine Larsdatter skal være uekte barn av Lars Jonsen Wingebachen og Gunil Larsdatter, og født i 1799. (I notater fra eldre slektninger skal hun gå under navnene Holden og Løvåsli. Løvåsli er en husmannsplass under Holden gård i Hemne, så vidt jeg har skjønt.)15. oktober 1818 giftet hun seg med Erik Haagensen, sønn av Haagen Knutsen. Disse finnes i FT1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11612&variabel=0&postnr=445&fulle=true&spraak=n>LenkeErik og Christine får sammen sønnen Amund Eriksen, som jeg finner igjen i FT1865. LenkeErik dør 2. september 1865 og Christine 9. mai 1868 - men jeg finner ingen av de i FT1865. Dette kan være Christine i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Alexander Lange

Ingen som har kjennskap til Hemne som kan finne ut denne? Evt finne de i FT1865?Har stoppet helt opp for meg med disse (har ikke undersøkt bygdebøker enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Tror nok kanskje du bør ta en titt i 'Hemneboka : ei bygdebok for Hemne prestegjeld (herada Heim, Hemne, Snillfjord og Vinje)' ... :-)Folketellingen i 1865 ble 'tatt opp' 1. januar 1866, så det er grunnen til at du ikke finner Erik Haagensen. Hvor Christine har 'gjemt seg' er et større mysterium... :-)Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Aasegg

Hei!Har du sjekka på www.hemneslekt.net ? Webstedet har noen mangler, men du verden så mye det er å finne der!mvh Torill Aasegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Takk til dere for gode tips! Har notert meg kirkeboka, men har vært mye opptatt med jobb og reiser siste månedene. Håper det roer seg i september...Har sett på Hemneslekt uten å finne de igjen. Har imidlertid funnet et par andre der, det er en svært god side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.