Gå til innhold
Arkivverket

[#22651] Døde i Bergen - Laura Helene Thorsen


Gjest Anita Særvold Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Særvold Johannessen

Er dette samme Laura Helene Thorsen som er født 27. juni 1857 og er tvilling? Og døde hun ugift, eller står det noe om hvem som arvet henne? Lenkemvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Avdøde var født 27. juni 1857, forhenværende barnepleierske og ugift. Hun ble arvet av barna til tre avdøde søstre: søster Barbra Johannessen, søster Martine Vevle, søster Thora Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Barbra Karoline Johannessen, født 12. oktober 1849, døde 24. april 1940. Hun var enke etter Johan Andreas Johannessen, død 23. januar 1917, og søster til Laura Helene Thorsen.Vi får derimot ikke Thora Persen, død 12. juli 1936, til å passe inn her. Thora Pedersen, søsteren til Barbra og Laura Helene, kan være utvandret. I hvert fall var hennes to døtre Randi og Thora, begge bosatt i USA, da tanten døde i 1949.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Tusen takk for opplysningene. Nå er jeg ikke i tvil om at hun utvandret til USA :-)Da har jeg igjen søsteren som jeg nedstammer fra, Martine Elisabeth Vevle. I følge bygdeboken for Gjerstad i Haus. står det at hun dør i 1931. Men jeg tror heller det kan være 5. febr. 1949. Lenke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Er det foretatt skifte etter Martine Vevle? Jeg vet at flere av barna hennes bosetter seg i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Martine Elisabeth Vevle var født 29. september 1853, og døde 5. februar 1949. Hun var enke etter Johannes Vevle, død 1928. Sønnen Øyvind bodde i Bergen da moren døde, mens sønnene Olav og Ragnvald var døde før foreldrene, og hadde etterlatt seg en datter (Olav's) og en sønn (Ragnvald's) i USA. I tillegg bodde døtrene Larsine Jakobsen og Ragna Kristensen i USA da moren døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.