Gå til innhold
Arkivverket

[#22652] Enoksen, Sola/ Stavanger


Gjest Eirin Høiby
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Søker forfedre til Einar Birger Enoksen, f. 1920 (?) død januar i år, 2004. Noen som kan hjelpe? Vil gjerne ha opplysning om hans foreldre.Mvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Eirin Høiby

Husker å ha sett hans foeldre på et bilde da de giftet seg; hun med stor krone på hodet Sunnhordlandsbunad sitter i hodet mitt...Men det var kanskje vanlig for store deler av landsdelen at de hadde store kroner på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Gjennom media har jeg fått kjennskap til at en kriminalbok har kommet ut i løpet av de siste månedene. Hadde vært interressant å høre om dette.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hvis den aktuelle personen døde i januar 2004, hadde det kanskje vært en idé å sjekke dødsannonsene. Der vil det kanskje framgå når han var født. Men hva er forbindelsen mellom Enoksen og kriminalboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Beklager seint svar - men jeg har begrenset tilgang på mail pga ferie. Han var født 11.6.1920. Usikkert hvor. (Dødsannonser gir forøvrig ikke alltid korrekte opplysninger.) Krimboken er skrevet av en slektning. Siden personen er i live ønsker jeg ikke å opplyse mer. Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Jan Peter Wiborg

Født 11/6, døpt 18/7-1920, Einar BirgerForeldre: Handelsmand Enok Enoksen f.1885 og h. Brynhild f. Eide f.1881LenkeJan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Far til Enok er Martin Enoksen fra Root i Tananger. Han drev butikk i Sæbøvik på Fjelberg fra 1902. Han var gift med Madel Olsdtr. Fjelland i Fjelberg f.1853. De hadde disse barna: Oline Serine f.1882 g. m Mathias Jonsson fra Sæbø nordre på Fjelberg.Enok f.1885 (Ølen), Malvin f.1887, Ola f.1890, Elida Marie f.1891, Henrik f.1894 g.m Mathilde Irgens (Eide) Henrik var en tid skipper på føringsbåter, senere forretningsmann i Kopervik, en av stifterne av Karmøy-avd. av Motorførernes avholdsforbund. og til slutt Malena f.1897. Kvinnherad bygdebok V, side 148, nr. 25 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Tillegg til forrige innlegg. I bygdeboka er det bilde av fabrikkområdet slik Martin Enoksen anla det, med kai og føringsbåter. Det står en hel del mer, men det kan jeg scanne å sende deg hvis du har interesse av det. Send en mail til jo.art@online.no Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Madel Olsdtr. kona til Martin er f.1853 på Fjelland i Fjelberg. Foreldrene er Ola Torgeirsson f.1817 i Skånevik g.m Siri Hugnesdtr.f.1815 på Skarvaland i Skånevik. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Tusen takk for svar. Hadde akkurat funnet dem i de scannede kirkebøkene. Er allerede i gang med anene bakover. Takk igjen. Og tusen takk for sidene fra bygdeboka Johan A. Vennlig hilsen Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.