Gå til innhold
Arkivverket

[#22665] Flesberg, Buskerud


Gjest Aini Småge
 Del

Recommended Posts

Gjest Aini Småge

Har noen tilgang til bygdebøkene til Flesberg ? Jeg prøver å finne ut hvem foreldrene til Thore Hellichsen og Mari Helliksdtr.er. I FT 1801 finnes de her Lenke Jeg tror jeg har funnet foreldrene til Thore Hellikchsen :Hellich Olsen f.1718,Stuestad, Flesberg og Marit Olsen f. 1723,Klevjord,Lyngdal,Flesberg.Kan noen 'bekrefte' om dette er riktig og står det evnt. noen oppplysninger om Mari Helliksdtr. i noen av bøkene ? Mvh Aini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd K. Stuvstad

I Flesbergboka bind 2, side 284 (Myra u. Fekjan) opplyses det at Tore Hellikson var fra Vest-Holtan og Marit Helliksdtr. var fra Sønstegard.I Flesbergboka bind 2, side 303 (Sønstegard) finner vi Marit Hellikisdtr. som datter av Hellik Sjurdson (fra Hvasshovd) og Ambjørg Helliksdtr. fra Nordre Lande.I Flesbergboka bind 3, side 160 (Vest-Holtan) finner vi Tore Hellikson som sønn av Hellik Olsen Nordre Holtan og Marit Olsdtr. Klevjorden.Hellik Olsens farfar Ole Olsen Fønnset arvet Nedre Stuvstad og giftet seg med Ambjørg Helliksdtr Holtan. Ole Olsen og Ambjørg Helliksdtr bruka både Nedre Stuvstad og Nordre Holtan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aini Småge

Tusen hjertlig takk. Det var akkurat hva jeg var ute etter. Er det mulig å se når Hellik Sjurdson og Ambjørg Helliksdtr var født og/eller døde ? Mvh Aini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd K. Stuvstad

Hellek Sjurdson Hvasshovd (1722-1798) g.1753.m Ambjørg Helliksdtr. Lande (1720-1799)Hellik Olsen Holtan (1718-1800) g.2.g.1756.m. Marit Olsdtr. Klevjorden (ca.1721-1763)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.