Gå til innhold
Arkivverket

[#22667] Noen som har tilgang til kirkebok for Alstahaug/Stamnes?


Gjest Irmelin Wilmann
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Til orientering så har Svein Edvardsen selv skrevet skifter fra Guldstad under Herøy i 1749 og 1760. Dette blir litt utenom temaet, men jeg lurer på hvor lenge Guldstad gikk under Dønna før den ble tillagt Herøy? Har selv mulige aner i Guldstad. I skiftene for 1686-1780 for Herøy og Dønna er det ikke ført noe Guldstad under Dønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Dahlstrøm

Anne/Irmelin!For å finne frem gamle postinger på 'no.fritid.slektsforsking.etterlysing' må du trykke deg inn på Google groups.Mvh Kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det har jeg prøvd, men da kommer det opp alt mulig annet enn det jeg er ute etter. Jeg søker da på de slektsnavn jeg er ute etter.Jeg har ikke prøvd det med slekten Zahl. Noen ganger har jeg vært så heldig å komme inn på folks hjemmesider med opplysninger om det jeg har vært ute etter, men sjelden inn på noen nyhetsgruppe. Har vel også prøvd å skrive inn navn på nyhetsgrupper uten hell. Jeg går alltid inn via Startsiden som jeg har, hvor jeg skriver inn det jeg søker etter under Google. Det går jo selvfølgelig an å bla seg bakover på det som er inne etter 2001, men det blir ganske tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Til Anne Lise. Du kan også abonere på newsgroup no.fritid.slektsforskning.etterlysning. Dette er gruppen hvor Svein Edvardsen la fram sine synspunkter. Du må laste inn så mange meldingshoder at du har helt tilbake til feb. 2003. Du kan da søke på Zahl-slekten på Helgeland. Diskusjonen foregikk fra den 24 feb 2003 og Svein Edvardsen hadde første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg foreslår videre lesning av innlegg nr. 12305 her på Digitalarkivet, og legg spesielt merke til Terje Rølvågs svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Til Irmelin. Dersom du ønsker det jeg har av denne slekten kan du sende meg en mail så skal jeg gjerne sende deg hva jeg har, dette er ført i henhold til innlegg 12305 og HB, samt en del andre kilder. Min mailadr: olillegac2i.net (etter a setter du inn @)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Til Øystein Lillegard: Det kan kanskje virke som om jeg ikke har hatt nyhetsgruppen no.fritid.slektsforskning. etterlysning, men det det har jeg hatt hele tiden. Det er temmelig tungvint der når man må bla seg tilbake og ikke kan søke etter slektsnavn der inne, og hvis man ikke husker noenlunde når det ble skrevet om forskjellige slekter så er det kun det en kan gjøre utenom googlesøk som jeg altså ikke kan. Nå er jeg helt utenfor emnet her, og får derfor fortsatt være uvitende om å finne frem til nyhetsgrupper på google. Jeg får vel bare fortsette med å søke etter slektsnavn på google bare for å finne alt mulig annet enn det jeg er ute etter. Siden jeg er helt utenfor emnet her nå så skriver jeg ikke mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.