Gå til innhold
Arkivverket

[#22672] Hans Olsen ,g.17 jul 1845 i Rakkestad kirke m.Berte Karine Taraldsd.


Gjest Kjell Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hansen

Hans Olsen,f.1821 i Torper,Eidsberg.gift i Rakkestad 1845 m.Berte Karine Taraldsd f.1822 i Opsal,Eidsberg.Barn:Christian Teodor f.1844.Maren Bolette f.1847.Hans Petter f.1849.Lauritz Severin f.1855.Ole Martin f.1857. Marie f.1860.Mette Kristine f.1860. Kristian Martin f.1868. Har noen opplysninger om personene og anene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Berte ser ut til å være datter av Tarald Pedersen og Kari Christensdatter. [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100078599710&lds=1®ion=12®ionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeKari og Tarald giftet seg 6. januar 1816 i Rakkestad. Han var da 28, Kari var 30. LenkeTaralds alder gjør at det trolig er han vi finner født i 1788 i Rakkestad: Lenke, barn av Peder Olsen og Berthe Amundsdatter (Her ser vi hvor Berte-navnet kommer fra).Vi finner igjen Tarald og Berthe (nå gift på nytt) i FT1801, Rakkestad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hansen

Alexander Lange.Takk for god hjelp.Nå kommer jeg videre--tror jeg? Dine lenker fortalte meg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.