Gå til innhold
Arkivverket

[#22687] Oppslag - Gustav Adolf Andresen


Gjest Carl-Otto Seljelid
 Del

Recommended Posts

Gjest Carl-Otto Seljelid

Søker hjelp for å finne ut mer om Gustav Adolf Andresen, født 1883(dato ukjent) i Kristiania iflg FT 1900 Kristiania. Bosatt Bredgade 20 på dette tidspunkt, sønn av Ole og Karoline Andresen.Hva gjorde han, hvor bodde han, når døde han? Ble han gift? Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Vet ikke om det er den samme karen, men en Gustav Adolf Andresen går i land på Ellis Island som 19-åring i 1906. Søsteren Hanna bor der borte allerede iflg manifestet.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl-Otto Seljelid

Hei og takk for søket. Men den jeg er ute etter har ingen søsken ved navn Hanna, og han er født i 1883(FT 1900).Vil tro han hører til Oslo videre, men at han dør tidlig, han er ukjent for familiemedlem født 1923. Takk for hjelpen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Henanger Skibenes

Veit ikkje om det er rett person, men ifølgje Family Search, Vital Records,er det ein Gustav Adolf Anderson som gifter seg i vestre Aker kirke 7 des. 1901. Kona heitte Anna Gurine Severinsdtr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Neppe, han er ifølge kirkeboken født 1874, konfirmert 1890. (Vestre Aker Mini 8). Han er dessuten fra Västerbotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Gjennom folketellingen 31.12.1883 fant jeg at Gustav Adolph var født i 1882. Nærmere bestemt 31.01.1882, døpt i Grønland kirke 23.04.1882. (Grønland Mini 7). Foreldrene står her oppført som Maskinist Ole Andresen og Karen Olava Gudbrandsen. De bodde allerede da i Bredgade 20.Imidlertid finner jeg ikke Gustav Adolph konfirmert. (Søsteren Borghild Synøve Solveig ble konfirmert i Grønland kirke 14.04.1901). Men det er store kull i Grønland kirke og jeg kan selvsagt ha oversett ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carl-Otto Seljelid

Jeg har blitt fortalt at Ole Andresen døde før 1923. Familiebilde fra hans 70-årsdag viser døtrene Dagmar og Borghild, samt Ole og Caroline, uten Gustav Adolf. Bildet viser at dødsfall for begge var etter 1911. Han døde på Rikshospitalet, hun vet jeg ikke. Begge skal være bosatt i Oslo, Bredgaten rundt 1910 etter familie-postkort å dømme. Har ikke hatt anledning til noe sjekk i Oslo Byarkiv. Flere ting som skulle vært sjekket. Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Riktig navn på Gustav Adolfs mor skal være Karoline Olava. Hun var født 21.01.1852: Lenke. Foreldre var Gudbrand Andersen og Karen Jonsdatter på Bråten østre gardsnr. 105 bnr. 2 i Eidsvoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Carl-Otto Seljelid

Løfter fram et tidligere tema, med nye spørsmål.I følge 'Emigranter over Kristiania 1871-1930' reiste denne karen avgårde 'over dammen', ref LenkeJeg har ikke klart å finne han i USA, selvom han har opplyst å reise til Michigan. Via andre veier og egne familiefotografier med navn som rimer med de neste data, har jeg funnet det jeg tror er hans barn; som er Rowald M. Andresen f.ca 1920, Donald G. Andresen f.ca 1921 og Elaine M. Andresen f.ca 1924. Alle ifølge census 1930 Kenosha Wisconsin.Er det noen som kan hjelpe med å bekrefte mine antagelser. Når kom Gustav til USA, hvor dro han videre, når døde han, hvem giftet han seg med og når? Hvor går jeg videre for å finne levende etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Carl-Otto Seljelid

Hei,til som har tatt seg bryet med å hjelpe meg i denne 'floka', må jeg si takk. Jeg fant fram på RootsWeb Adolhf Andresen med etterkommere. Og de ser ut til å stemme overens med navn på bilder og dato i en adressebok på fødselsdato/navn. Så jeg tror jeg har kommet rett. Nå gjenstår bare bekreftelsen ovenfor skribenten på RootsWeb.Carlo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.