Gå til innhold
Arkivverket

[#22690] Marta Hansdatter Utstrand, Ørlandet


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Alexander Lange

Jeg står helt uten spor etter Marta Kathrine Hansdatter Utstrand. Hun skal være født 27. juli 1828, og giftet seg seinere med Johannes Paulsen Eidsaune. FT1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61627&variabel=0&postnr=2006&fulle=true&spraak=n>Lenke og FT1900 LenkeUt fra bosted og alder lurer jeg på om det kan være Hans Pedersen og Kjerstin Hansdatter, bosatt på gården Utstrand i FT1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Ifølge FS døpes det en Martha Karina 27.7.1828 i Domkirken i Trondheim. Foreldre Hans Strand og Jonette Strand.Ved videre søk finner jeg at Hans Hansen gifter seg med Jonette Olsdtr 12.10.1824 i Vår Frue Kirke i Trondheim.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Tusen takk! Jeg har nok vært for opphengt i Hansdatter (og Ørlandet) til å kunne tenke denne muligheten. Tusen takk for veldig god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kvernhusvik

Johannes, født 24.09.1821 på Eidsaunet 33/4, Stjørna, døpt 21.10.1821 i Ørland, sønn av Paul Johnsen Eidsaunet 1779-29.05.1857 og Berit Andersdtr Søtvik 1781-1865, viet 03.08.1806 i Ørland.Marta Katrine, født 1828 i Ørland, datter av Hans Fredrik Pedersen Utstrand f. 29.04.1795 på Uthaug, Ørlandet, og Kirsten Hansdtr Joenget f. 13.12.1798 på Joenget (Monstad) 59/4, Aafjord, viet 08.10.1827 i Ørland, ført i Aafjord.Finner ingen dåp på Marta Katrine i Aafjord eller Ørland, men ved konf 08.10.1843 i Ørland, 15 år, fra Utstrand, er foreldrene oppgitt til Hans og Kirsten.Johannes Eidsaunet og Marta Katrine Utstrand ble viet 16.09.1852 i Ørland, fedre og forlovere: Paul Johnsen Eide og Hans Pedersen Utstrand.mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Hei Leif. Tusen takk for mye og god informasjon! Jeg så at den forrige Marta Strand var døpt 27.7, ikke født da, så jeg begynte å ane ugler i mosen. Og så dukker ditt innlegg opp. Glitrende!Hvor har du informasjonen fra? Liker å være nøyaktig med kildene, vet du... :)Takk igjen for god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.