Gå til innhold
Arkivverket

[#22708] Johannes Dobel i Skjervøy


Gjest Ivar Andreas Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Jeg har en meget mystisk ane: Lenke Denne Johannes skal etter muntlig tradisjon 'myter' i min slekt ha kommet fra Tyskland el. Østerike. Han skal alså være født ca. 1735 i ett av disse landene vet noen noe om han? el. event. noe om Dobel-slekter i Tyskland el. andre land?Mvh. Ivar A. Kristensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Die Litan: publ: forrettede jeg Kirketjæneste i Schjærvøe. Døpt 1mo Johannis Dobbel og Marit Pedersdatter Qvænangen Deres 8de Barn Født d 5te April: Kaldet: Peder. Faddere: Ole Olsen Rejsen, Ole Olsen Qvænangen, Ole Carlsen Strømfjord, Kirsten ? ibid. Sigrie Jacobsdatter Schjærvøe. 2do Hans Johannsen og Ane Michelsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Snublet over denne bekreftelsen av en hjemmedåp i den første kirkeboken for Skjervøy, fol. 61b:17771ste Søndag i fasten confirmeret Johannis Dobbels og Mareth Pedersdtr Karvig i Qvænangen N: Erich Test: Jacob Jensen Nils Nilss Jon Olss Mareth Jacobsdtr Aleth Nilsdtr moderen introd -Mvh. Andreas Snildal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Andreas Kristensen

Mange takk Andreas! Det ville vært svært intressant å se om man kunne finne en vielsesinnførsel mellom disse. Jeg kommer tilbake med mer senere hvis jeg finner noe. Må lete meg tilbake fra 1777..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Jeg har sett raskt over vielsesinnførselene i Skjervøy kirkebok fra slutten av 1760-tallet til 1777 uten å finne noen Johannes Dobbel/Dobel eller noen som kan være han. Jeg skal sjekke en gang til, litt grundigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.