Gå til innhold
Arkivverket

[#22709] Bilde og informasjon om Richardt Teodor Jansen, født Ladegaardsøen 1852


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Hei! Richard Theodor Jansen emigrerte til USA og skiftet navn til Johnsen. Han forlot antakelig en broget arbeidstilværelse i Norge som arbeids-formann/tillitsmann el rett etter folketelling i 1900.Jeg har ikke funnet hans avreise eller hvortil han dro eller hans død.Likeså er det interessant å få vite når han flyttet fra Langvig, Ladegaardsøen eller Bygdø (etter 1882)og til Maridalsveien 49.Jeg skulle også gjerne kjent til hustruens fulle navn, utover Anette Birgitte (1854), de må ha giftet seg ca 1876, idet første barn kom i 1877, Ragnhild Antonie.Rett før han reiste, bodde han trolig i Maridalsveien 49 med hustru og 7 barn. Men hjemmet ble oppløst, hvorvidt det var ved skilsmisse eller pga hustruens sykdom eller død, vet jeg ikke.Har noen tilgang til informasjon eller opplysninger, er jeg svært takknemlig for hjelp!Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Fant dette på Familysearch: Henry William Sex: M Event(s): Birth: 18 Nov 1882 Place: Christening: 11 Mar 1883 Place: Oslo, Akershus, NorwayParents: Father: Rikard Theodor JANSEN Mother: Annette Birgitte JANSEN Source Information: Batch Number: C426261 Source Dates: 1878 - 1903 Film or Fiche Number: 255738 Collection Details: Aker, Vestre Aker; Den Norske KirkePUssig at morens pikenavn ikke er oppgitt... i originalen vil nok bostedet være oppgitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Takk for informasjonen, jeg fant ikke Henry William da jeg søkte på FamilySearch, men du er sikkert mye flinkere :-)! Han er barn nr 2.Også en sønn ved navn Wilhelm, født i 1893 som emigrerte.For å finne ut av når de kom til Maridalsveien, kan det søkes på adresselister?Hvor kan det letes for å finne når Richard emigrerte, når han døde og evt annet om hans hustru Annette Birgitte?Takknemlig for hjelpLill J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

OK, Laila, jeg har dessverre litt problemer med å komme dit (noe sted). Jeg har hørt at Ricardt byttet navn - for ikke å slite med sin fortid som arbeidsformann. Så da er det mulig at jeg ikke kommer lenger med ham.Et viktig holdepunkt er imidlertid også hustru Annette Birgitte. Det hadde vært fint å finne hennes fulle navn på vigselsattest. Kan noen hjelpe med det?Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.