Gå til innhold
Arkivverket

[#22746] Ånekkerløkken/Heggelien


Gjest Inge Flatmoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge Flatmoen

Noen som har noe informasjon om forfedrene til Mari Pedersdatter Ånekkerløkken (1841-1932) fra Sør-Fron? Hun var gift med Peder Erlandsrudløkken og fikk 11 barn.Også ser jeg etter informasjon om Ole Johannesen Heggelien (født ca 1843), Sør-Fron. Han var far til bl.a. Redvald Heggelien (1884-1955). Når døde han? Info om hans forfedre, etterslekt etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. FS er foreldrene til Mari f.7-11-1841 og døpt 28-11-1841 i Sør-Fron:Peder Iversen og Mari Hansdtr. g.3-10-1829 i Sør-Fron. Han 23 år og hun 21 år,så alderen hennes i 1865 skjønner jeg ikke helt Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Hvor har du funnet gifteåret til Maris foreldre? Og alderen deres?Jeg har også fundert litt på alderen til Peders hustru i 1865, men antar at det må være hans andre kone...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Odd Jan Skriubakken

1) Mari Pedersdotter , født 7.11. 1841, gifta seg 11.6.1861 med Peder Andersen. Mari var frå Aanekkerløkken, Peder frå Erlandsrudeiet.2) Foreldra til Mari var Peder Iversen og Mari Hansdotter. Peder hadde bustad på Nørstegard då dei gifta seg 03. 10. 1829, Mari var frå Løkken (Prestløkken).3) Peder var ikkje frå Nørstegard, men Peder og mora budde der. Han var født i 1806 og døde i 1868.4) Mor til Peder heitte Mari Pedersdotter og var frå Erlandsrud i Skåbu. Ho var født 1786, og mor hennar att var 48 år og enkje i 1801. (Sjå folke-tellinga.) Far til Peder var Iver Torgersen frå Kvålen. Han var gardgut, ho var husmannsjente. (For slekta til Torger, sjå Hovdhaugen.)5) Mari gifta seg i 1826 med Østen Olsen Granlien frå Venabygd. Østen bur der i 1865, Mari må vera død, sidan Østen er gift med annor ei. Dette vil du finne ut av ved å søkje i kyrkjebøkene i Ringebu.6) Mari Hansdotter var født i 1808, ho døde i 1869. Alderen som er gjeven opp i folketellinga i 1865 er opplagt feil. Foreldra til Mari var Hans Pedersen Prastløkken og Mari Larsdotter. Hans var født ca. 1769, Mari ca. 1768. Mari døde i 1850.Kjeldene eg har brukt er kyrkjebøkene frå Fron. Om du ønskjer, kan eg gje deg noko grundigare informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Hei:)Jeg takker for mye ny informasjon her. Har du mer, særlig på Peder Erlandsrudeiet, gift med Mari Aanekreløkken, så tar jeg gjerne i mot.Du har ikke tilfeldigvis dødsåret på 4 personer tilgjenelig? Ole Hansen Isumløkken (født ca 1817) og hustru Mari (født 1819). Samt Ole Pedersen Ekre (født ca 1828) og Kari Andersdatter (født ca 1826). Alle 4 levde i 1875, men jeg tror de var døde i 1900, har i alle fall ikke funnet dem da. Bodde henholdsvis på Ekre og Isumløkken, Sør-Fron.Takker uansett for mye nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Jan Skriubakken

Ole Hansen Isumløkken født 1817 død 1892 (av lungebetennelse).?? Marit Petersdotter født 1821 død 1895. Marit Har bustad Isum, fødestad Isumløkken.Ole Pedersen Ekre (fødestad Fevolden) født 1827 død 1891.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Flatmoen

Heisann:)Takk for opplysninger. Hvis du har noe mer (lett tilgjengelig) om Aanekreløkken/Erlandsrudløkken(eiet) vil jeg gjerne ha det. Har ikke selv mulighet til å søke i kirkebøker akkurat nå.Hilsen Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.