Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars Chr. Hansen

[#22753] Johannes Krog- Trondheim

Recommended Posts

Gjest Lars Chr. Hansen

Johannes Krogh g.30/5 1815 domkirken Trondheim med Johanna Evensdatter Moen. Jeg sliter en del med å finne hans foreldre. Deres datter Albertine Margrethe Krogh f. 7/1 1831 T.heim er min tippoldemor. noen som kan hjelpe meg her ? Har hørt en gang at navnet Lyng er i den linjen, men finner ikke koblingene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Det skal finnes en Johanes Krogh dpt. 24/8 1788 Trondenes. Far Christen Krogh. 1801 Søeviigen i Trondenes. Kanskje det er en mulig kandidat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnstein Rønning

Det kan kanskje være lurt å sette inn et nytt spørsmål, der du spør om hva som skjedde med Johan/Johannes Christensen Krog i Trondenes. Det finnes gode bygdebøker for området. Jeg holder på med en transkribering av skiftet etter morfaren til denne Johan/Johannes (Christen Olsen Krog): http://home.online.no/~arnsroe/krog.cfm Kopi av skiftet etter HANS far igjen, ligger på nettet. Dette er på en måte ei 'eksklusiv' slekt, da det synes å være forholdsvis få etterkommere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Se også tema 14390, hvor det finnes flere opplysninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Chr. Hansen

De giftet seg 30/5 1815 i Domkirken i Trondheim. Var det vanlig at det ble ført opp tilstedeværende/nærmeste familie ved slike anledninger i kirkeboken? Det står ingen kommentarer om ekstra info på Family SearchLars chr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.