Gå til innhold
Arkivverket

[#22753] Johannes Krog- Trondheim


Gjest Lars Chr. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Chr. Hansen

Johannes Krogh g.30/5 1815 domkirken Trondheim med Johanna Evensdatter Moen. Jeg sliter en del med å finne hans foreldre. Deres datter Albertine Margrethe Krogh f. 7/1 1831 T.heim er min tippoldemor. noen som kan hjelpe meg her ? Har hørt en gang at navnet Lyng er i den linjen, men finner ikke koblingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det skal finnes en Johanes Krogh dpt. 24/8 1788 Trondenes. Far Christen Krogh. 1801 Søeviigen i Trondenes. Kanskje det er en mulig kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Det kan kanskje være lurt å sette inn et nytt spørsmål, der du spør om hva som skjedde med Johan/Johannes Christensen Krog i Trondenes. Det finnes gode bygdebøker for området. Jeg holder på med en transkribering av skiftet etter morfaren til denne Johan/Johannes (Christen Olsen Krog): http://home.online.no/~arnsroe/krog.cfm Kopi av skiftet etter HANS far igjen, ligger på nettet. Dette er på en måte ei 'eksklusiv' slekt, da det synes å være forholdsvis få etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lars Chr. Hansen

De giftet seg 30/5 1815 i Domkirken i Trondheim. Var det vanlig at det ble ført opp tilstedeværende/nærmeste familie ved slike anledninger i kirkeboken? Det står ingen kommentarer om ekstra info på Family SearchLars chr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.