Gå til innhold
Arkivverket

[#22757] Kongelig dåp,vielse & begravelse


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg lurer på om vi kan finne dåpen til Kong Harald V Olav V,Haakon VII etc på nettet? Står de innført i noen kirkebok? Isåfall hvilke? Er det mulig å granske disse kongeslektene? Finnes det dokumenter tilgjengelig? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg har samlet en del dåpsinformasjon om de kongelige, men har igjen å sjekke noen detaljer før jeg legger det ut på min hjemmeside. Informasjonen til kong Harald V er vel innført i kirkeboken for Domkirken (antagelig ikke offentlig tilgjengelig ennå), som Slottskapellet figurerer under. Kong Olav V (prins Alexander av Danmark) ble døpt på Sandringham. Informasjon om kong Haakon VIIs (prins Carls) dåp er registrert i dansk UDs protokoll og i hoffmenighetens kirkebok. Hva er det du egentlig ønsker av informasjon - uansett om man ikke finner selve kirkeboken på nettet, er da informasjon om faddere osv. lett tilgjengelig?DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Atle: Jeg håper ikke å finne ut noe som andre ikke har funnet ut for meg.Jeg er bare nysjerrig og intressert!Dag: Dersom du har info rundt den Norske kongefamilien Olav V & Martha Haakon VII & Maud såsom opplysninger om fødested,bosted,barn,dåp,vielse,begravelse så er jeg gjerne intressert.Du kan sende en mail til meg om ddu ønsker: smar-jo@online.no mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Til innlegg 6: Eh... jeg har da ikke sendt e-post (ennå)... :-) Det ble ikke tid i dag, skal sende deg noe info senere i uken.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ehm, det var kanskje meg du ville takke. Jeg har i alle fall sendt deg en e-post...mvh Frank H. Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.