Gå til innhold
Arkivverket

[#22762] Leif Martin Nilsen f. 23.06.1900 - hvor ble han av?


Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

I FT for 1900 Kristiania - finner jeg min oldemor Nina Nilsen og hennes sønn Leif Martin Nilsen,f.23.06.1900. Jeg kjenner min oldemors historie, men undrer hva det ble med Leif Martin. Vokste han opp, mon tro?Noen som kan hjelpe meg?Jeg vet at oldemors fulle navn var Aline Johanne Iversdatter Nilsen, og at barnets far het Martin Stiansen.Med takk for eventuell hjelphilsen Inger-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

For lettere eventuelt å kunne hjelpe, ville det vært fint om du kunne opplyse om;1. Når omtrent giftet din oldemor seg (i Kristiania?) og hva het din oldefar (når/hvor født hadde også vært fint).2. Vet du yrket til din oldefar på den tiden.Ruseløkkveien tilsier normalt at Leif Martin ble døpt i Johannes. Men i dette området var det ikke alltid slik, om du har dåpsdato (er hjelp ved konfirmasjon) og sted, ville det være fint så slapp jeg å lete om dette er kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Hei igjen!Leif Martin er født utenfor ekteskap. Min oldemor giftet seg visstnok i 1908, med dansk statsborger Carl Lauritz Sørensen.I 1900 bodde min oldemor i Ruseløkkveien 36, skrev seg for Lina Nilsen, født i Bergen 1876. Riktig fødselsår er 1872, det viser kirkebøker fra hennes dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Da navnene er så vanlige, blir dette mer tidkrevende enn jeg trodde om du ikke kan hjelpe meg med;Carl Lauritz Sørensens yrke rundt 1910. All informasjon her hjelper.Fødselsdato til Aline Johanne Iversdatter Nilsen. (Jeg antar hun ble født i Bergen ?)Bodde Carl og Aline i Kristiania, senere Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.