Gå til innhold
Arkivverket

[#22783] Sølv-vinnere fra olympiaden i Lndon 1908


Gjest Svein Rindedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Rindedal

Norges Olympiske Komite ga ut et jubileumstidsskrift i 1996,'100år med olympiske leker', av Per Jorsett. Siterer derfra vedr olympiaden i London 1908: 'Den åttende og siste medaljen fikk Norge noe uventet via en norsk-amerikansk fribryter, som kjempet seg frem til sølvmedaljen i tungvektsklassen. Navnet er Jakob Gundersen,han er ifølge nokså dunkle opplysninger født 1875 i Grimstad. Det er alt man vet om ham, til tross for at våre brytere hører til de mest velorienterte her i landet når det gjelder navn og tall' Jeg tenkte at dette forums brukere kanskje kunne hjelpe til med olympiade-historikken. hilsen Svein Rindedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Kan feil opplysning om alder skyldes at han i 1888 måtte skrøne om alderen for å få emigrere (sammen med slekt fra Åseral)?1888: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=KRISTUT&variabel=0&postnr=14860&fulle=true&spraak=n>LenkeKona Ida Marie Olsen i 1901: LenkeFamilysearch: Jakob Gunderson Birth: , , Norway Father: Gunder Jakobson Mother: Gunhild Osmundson Spouse: Ida Mary Olsen Marriage: 17 NOV 1901 , Bronx, New York1908: LenkeSSDI: Jacob GUNDERSEN Birth Date: 29 Oct 1875 Death Date: Jan 1968 Localities: Bronxville, Westchester, New YorkFar Gunder (Gunne) Jacobsen i 1865: LenkeMor Gunhild i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Morten Torp

Hei!Følger opp denne som jeg kom over via et søk.I ISOHs database er følgende registrert på karen:Jacob Gundersen Biographical information Athlete ID 59499 Sex Male Full name Jacob·Gundersen Used name Jacob·Gundersen Born 29 October 1875 in Grimstad (NOR) Died January 1968 in Westchester, New York (USA)Medals Gold 0 Silver 1 Bronze 0 Total 1Participations Year Sport Country Used name 1908 (summer) Wrestling Norway Jacob GundersenResults Games Sport Event Team Pos 1908 (summer) Wrestling Heavyweight, Freestyle, Men 2 SilverHvis dette vises dårlig så send en mail så skal jeg gi deg en bedre printscreen.Hvis noen vet noe om etterkommere av gundersen så er jeg meget interessert i det!MvhMorten Torp moeklun@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.