Gå til innhold
Arkivverket

[#22785] Född i Tynset


Gjest Karin Bergström
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Bergström

Min bestefar har troligtvis fått en oäkta son vid namn Odd Mange, någon gång mellan åren 1921-1923 i Tynset. Hur kan jag hitta honom? Kan man ringa till någon myndighet i Norge och få reda på detta?mvh Karin Bergström

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Er du sikker på at du har navnet riktig. I skattelistene finnes ingen i Norge med etternavn Mange. Mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Dette ser ut som et dobbelt fornavn; Odd Magne. Da er nok mulighetene flere. Riksarkivet i Norge har mikrofilm på klokkerbøkene (kirkebøkene) for Tynset fram til 1930, så det bør være mulig å hente ut opplysningene derfra. Det er kanskje noen hedmarkinger som leser dette og har kort vei til kirkebøkene?LenkeRune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Odd Tjade

Hvis din bestefar var veiarbeider og het Anders Bergström fra Särna, fikk han med gårdbrukerdatter Ragna Otilie Martinsd. Akre, Auma, sønnen Jon Magnar, f. 14.10.1919, u.e. Det finnes ingen Odd Magnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Bergström

Tack Odd! Tack för ditt inlägg och ditt arbete! Nu börjar jag förstå mer av familjens 'äventyr' i Norge....Enligt familjehistorien skulle min bestefar ha fått en son där, men i stället var det alltså min bestefars bror Anders som fick en son utom äktenskapet i Norge. Nu får jag leta vidare.... mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.