Gå til innhold
Arkivverket

[#22791] Hvor finner jeg denna jentungen??


Gjest Bjørg-Martha Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg-Martha Berntsen

Jeg har prøvd kirkebøker/bygdebøker i Aurskog/Blaker og Sørum.Jeg finner på folketellinga i 1901 en unge med det 'rare' navnet:The!!Pauline Kristiansdatter født 1898.Jenta er tydligvis hos farfar og farmor på plassen Flytua underFoss i Blaker.Besteforeldrene dør før 1910..hvor ble det av ungen ??Hun er ikke i sin far Kristian Berntsens familie--og moren er ukjent!Finnes det noen steder en kan finne ut av dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Bjørg-Martha....Du kan prøve å henvende deg til Sørum Kommune som sannsynligvis har gammelt arkivmateriale fra fattigvesenet i bygda. Der burde det også finnes materiale gjeldende 'udsatte barn' for fattigvesenets regning.....Siden du ikke har funnet henne andre steder er det jo en mulighet for at hun finnes registert der... Mette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Kan hun være nevnt i skifte etter sine besteforeldre?! Med tanke på hvem som fikk omsorgen for henne?Bare en tanke, Nina. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Utne

Bjørg-Marta, du har nokre namn og årstal som er samanfallande med eit 'mysterium' eg arbeidar med. Det vert kanskje litt 'off topic' med ennet i denne tråden. Kunne eg be deg skriva til meg privat på utne[at]apexmail.com (byt ut [at] med @).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Har du prøvd å sjekke kirkebøkene/klokkerbøkene etter hennes konfirmasjon ? Hvis du finner den, kan det stå flere opplysninger her(når døpt, og foreldrenes navn). (Det hender at noen er uteglemt i kirkeboka, derfor kan det være lurt å ta en kikk i klokkerboka under døpte også).Det kan jo også være mulig at hun døde før den tid. Du forteller ikke hva du har sjekket i kirkebøkene, men jeg går ut fra at det er dåpen.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.