Gå til innhold
Arkivverket

[#22796] Foreldre til Birthe Christensdatter, f. ca. 1790, trolig i Nes, Akershus


Gjest Arne Haakensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Haakensen

Christen Christensen (Håkelien ?)f. 1785, giftet seg i 1812 med ei Birthe Christensen iflg. Familysearch, som også opplyser at hun var født ca. 1791 på Bjerknes, Hvaler. Gjetter at det er hun som under FT 1801 er på gården Bjørtnæs i Nes med alder 20 år og håper derfor at noen kan bekrefte evtlt avkrefte dette.mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!I Nes bygdebok IV side 325 finner en under Håkålia Kristen Kristensen f.ca. 1785 gift 1812 med Berte Kristensdtr. fra Bjørknes.Barn: Kristen f.1813, Ole 1815-93, Kristine f.1819, Peder f.1821, Anders f.1823 og Hans Kristian f.1826.Kristen Kristensen flyttet til Børgenbråten i Ullensaker og var der i 1834.Berte Kristensdtr. fra Bjørknes må være datter av Kristen Persen (f.1755) husmann på Bjørknes (Mangstrand) og kona Mari Johannesdtr. som var 51 år i 1801. Barn: Maria, Anne f.1780, Berte f.ca. 1782, Kristine f. ca. 1786, Ole f. ca. 1789 og Inger f. ca. 1792.Følger en slekten til Kristen Persen 6 ledd bakover på Bjørknes kommer en til finnen Pål Steffensen (25 år i 1666) som var bruker på Bjørknes i 1660-åra.Dersom du er interessert i de ulike slektleddene her, kan jeg sende deg en kopi av side 317 og 318 av bygdeboka. Oppgi i så fall e-postadr.Boka - bøkene kan du også kjøpe hos bokhandelen på Årnes (Opaker). De koster kun 200,- pr. stk.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Haakensen

Takk, Odd Brede !Jeg har vært usikker på dette lenge. Skjønner at bygdeboka er tingen og sier også ja takk til ditt fine tilbud om å kunne motta kopi av sidene du nevner. E-postadr. er: arhaaken@online.noHilsen Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strøm

Hei Arne,Kristen Pedersen (Persen) var en av mine stamfedre. Jeg har sendt deg en oversikt som viser slektsledd tilbake til finnene på 1600 tallet. Oversikten er lagd av Finn Sollien som forsker på finneslekt.Mvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Morten Strøm

Hei Arne,Det er en god stund siden dette temaet var oppe, men har du noen opplysninger om Christen Christensens forfedre og etterslekt du kunne dele med deg? Min private mail er i tilfelle: mor-stro@online.noMvh Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.