Gå til innhold
Arkivverket

[#22836] Skifte Salamon Mikkelsen Hille. Vaag


Gjest Oddvar Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Hvem står oppført som arvinger og eventuelle formyndere i skifte etter Salamon Mikkelsen Hille. Hva er alder til eventuelle barn. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 4. juni 1766. Boet hadde en samlet formue på 43-2, men avgangen var like stor, slik at det ikke var noe å arve. Det ble derfor ikke nødvendig å ordne med verger, men barna er listet opp slik: Mickel, 16 år, Barbra, 21, Marj, 19, Karj, 12, Christj, 8 og Margrethe, 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Takk for raskt svar Yngve.Det står vel ingenting om at de to eldste døttrene Barbra og Marj var gift ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Var ikke Barbara gift med Erich Aarentsen Søreide, da? Har notert meg at Barbara levde fra 1744-1788 og Erich fra 1754-1832. Han var annen gang gift med Anna Jacobsdtr. Kalve, og foreldrene var Arent Johannes. Tønnevigen, konfirmert 1740, gift med Brithe Bårdsdtr. Søreide 1722-1797. Men dette har jeg kansjke fra deg, tilogmed, siden en av Erichs søstre havner på Skoge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Hei. Henger meg på her. Barbro var ifølge Austevoll Gard og Ætt først gift med en Johannes Olsen Hille, ca 1742 - 1770. Hun ble gift med Erik Aarentsen Søreide i 1774. Søsteren Mari ble forøvrig gift i 1773 med Erik Aarentsens bror, Cornelius (1746 - 1791). mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.