Gå til innhold
Arkivverket

[#22849] Fredriksen / Norstrøm > <1866, Bergen og Sverige


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

Søker Ingeborg Amalie(Amalie Ingeborg??)Norstrøm, f.Fredriksen i 1866 Bergen. Hun giftet seg med svenske August Norstrøm og fikk 7 barn: Dagmar 1886,Fanny 1887,Ingeborg 1891,August 1894,Tryghve 1897,Astrid 1900 og Anna Marie 1889 som er oldemor. (Hun giftet seg med Einar Martinius Jensen 1908,fikk 7 barn). Familien Norstrøm (Nordstrøm) flyttet til Hoff Jarsberg og bodde der inntil 1894,siden til Oslo iflg 1900 Folketel. Ønsker å vite noe om Ingeborg Amalie (Amalie Ingeborg??) og evt. August Nordstrøm som vi dessverre ikke vet hvor kommer fra i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Takker for hjelpen,ser nå at Ingeborg brukte 'Larsdatter' og da skjønner jeg at dette hadde jeg ikke funnet alene - tusen takk, nå er jeg i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne H. Johannessen

I folketellingen 1900 for Oslo står August som August E. Norstrøm. Da datteren Dagmar Therese ble døpt i Årstad, er han innført som August Eriksen Norstrøm. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Ja, de var 'praktisk talt naboer' av deg Laila!! Vaalerenggaden 58, jeg vet ikke hvordan det så ut i den tiden, det er kanskje ikke sååå mye forandringer på den siden - jeg vet ikke. Selv om jeg er født og oppvokst i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Tenker nok at dette huset står der den dag i dag jeg, om enn restaurert... mener det er rødt... naboene i 56 er meget aktive i Vålerenga Historielag.Jeg kan godt ta et bilde av huset og sende til deg, Hanne? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Du verden, det var da et usedvanlig snillt forslag! Selvfølgelig hadde det vært så flott,og jeg sier bare tusen takk jeg Laila. Så mange hjelpsomme og hyggelige mennesker som det er i dette forumet har jeg ikke vært borti før tror jeg. Jeg syns det er spesielt interesant å finne ut hvor og hvordan 'folkene mine' (slekta)levde og hadde sitt gjøremål - ikke alltid bare navn,men selvfølgelig må det komme først. Har en liten 'nøtt' jeg sliter med nå også. Vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.