Gå til innhold
Arkivverket

[#22853] Dorothea (Dorthe/Daarthe) Olsdatter f. ca 1770


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Jeg søker etter opphavet til Dorothea (Dorthe/Daarthe) Olsdatter, som giftet sig med Siur Jacobsen Brenden i 1795: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&variabel=0&postnr=11440&fulle=true&spraak=n>LenkeHun var i live i 1815 Lenke, og her er den eneste Dorothea Olsd. jeg finner blant begravede i Bergen 1816-86: LenkeJeg tviler på at hun er rett person, for jeg mener dette må være Dorothea Sigwart som jeg finner i 1801 (selv om hun er søster til Mathias og følgelig datter av sogneprest Søren S. Sigwardt (1729-1792, Borre):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Jeg tror at den Dorothea som dør i Bergen 1838 er identisk med hun som er i Tønsberg 1801. Når og hvor dør da den Dorothea som var gift med Siur og bodde i Bergen ihvertfall 1795-1815? Hvor var hun født og hvem var hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.