Gå til innhold
Arkivverket

[#22855] Døde i Bergen (Lars Qvamme 1955)


Gjest Eva McKenna
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva McKenna

Jeg finner Lars Qvamme f.1860 Voss, død i Bergen 28 08 1955.Står det opplyst om Lars Qvammes hustru Sofie (nee Pedersen f.1864 på Røros) er i live da Lars døde? Hun finner jeg ikke død i Bergen.Står det noe om arvinger/etterlatte i meldingen?Mvh Eva McKenna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Avdøde var født i Vossestrand i 1860, og forhenværende postekspeditør. Han var enkemann etter Sofie, død januar 1941, og etterlot seg en sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Tusen takk både Yngve og Rune!Og da, med en U istedetfor en Q, fant jeg også Otto Sverre død i 1965.Quamme Ingeleiv Prof. Hansteensgt. 68 Okt 10 1962 Quamme Otto Sverre Prof. Hansteensgt. 68 Des 21 1965 Ingeleiv Quamme var en yngre bror av Otto Sverre?Et nytt spørsmål dukker da opp, hva står det om deres eventuelle etterladte?Om dette skulle bringe oss inn i de nålevendes rekker, og det betyr at svar ikke kan gis her, er mail adressen min, emckennakrøllalfaonline.no.Som alltid, er jeg veldig takknemlig for svar!Mvh Eva Mc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Eva McKenna

Kan dere hjelpe meg igjen med disse Qvamme'ne?For hvor i all verden har de blitt av? Linken til Sofie virker ikke, ei heller finner jeg igjen noen av de andre!Imidlertid gikk det (omsider!)opp for meg at Ingeleiv var hustruen til Otto Sverre. Oj sann! Kvinnenavn. Har nok bodd for lenge utaskjærs. Da lærte jeg noe nytt.Spørsmålet er fremdeles om det står noe om arvinger etter Otto Sverre? I tilfelle det er for nært nåtiden, har jeg den samme email-addresse som over.På forhånd, takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Tusen takk, Rune!Da var det altså Døde i Bergen 1912-1972 de lå under. Ikke rart jeg ikke fant de under Kirkebøkene.Er det noen som har anledning til å se etter evt. arvinger? Jeg ville være evig takknemlig!Mvh Eva McK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ville ha sendt en mail direkte til Statsarkivet i Bergen med henvisning til denne saken.De vil trolig ikke oppgi navn på etterkommere på nettet, da de trolig fortsatt er i live. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.