Gå til innhold
Arkivverket

[#22859] Karen Anne Børresen, født Sandefjord 1817.


Gjest Alexander Lange
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Gjest Alexander Lange

Fremdeles ingen som kjenner til denne? Karen Anne Børresen Bache er registrert som 48 år gammel i 1865, og det gir en mulighet for at det er henne som finnes i linken over, født i 1817. Foreldrene er da i tilfelle Anders Børresen og Anne Marie Sophie Lobek. Sistnevnte finnes her i FT1801: LenkeMen jeg finner henne ikke på vestfold-slekt, og er derfor helt avhengig av at andre gir meg tips til å lete videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiHer har du et sitat fra Lorens Berg Sandeherred, s 417 og 418:'1: Skaugen, senere kalt Skaugstua, nevnes første gang 1724; da bodde Per Larssøn der. - ........- Efterpå må vi omtale ANDERS NILSØN som hadde hatt jord på Belgu, var også på Vollane, men døde i Skaugstua 1774. Med første hustru Barbro fra Hystad hadde sønnen Nils som kom til Skaaren (dessuten: Marte g.m. Anders L. Hafallen, og Søverine g. m. Mikkel Gjekstad). Med anden hustru ANNE GULLEIKSDATTER sønnen BØRGE. Denne BØRGE ANDERSEN blev skipper, festet Skaugstua 1792 og bodde der til sin død 1835. Gift m. AASE HANSDATTER NES. To sønner, ANDERS som giftet sig og reiste ut av byen (hans eneste etterlatte datter KAREN ANDREA egtet kjøbm. TOLLEF BAKKE i Drammen), og Hans som ble vekk utenlands.'(jeg har visst fornyet norsken i noe av teksten ser jeg, men ......)Her er datteren nevnt som Karen Andrea, og moren hennes er ikke nevnt med navn. Men jeg tror nok at dette er den rette familien. Da kan du gå igang med kirkebøker fra Sandeherred.Du finner Anders og hans familie i 1801 tellingen under gården Gokstad Nedre.Jeg fant også vielsen til Anders Børgesen og hustruen på Vestfoldslekt i året 1815. Der står hustruen som Åse M. Sophie Lobek, men med et så spesielt navn er det nok samme dame som du nevner i innlegg 2.Lykke til videre:-)mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Dette er jo glitrende informasjon! Jeg var oppom biblioteket i dag for å kikke Sandeherred-boka - men det var sommerstengt på lørdager.Tusen takk for hjelpa, Laila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.