Gå til innhold
Arkivverket

[#22877] Julius Pedersen Nos f. omkring 1850-årene


Gjest Anita Odberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Odberg

griper etter et halmstrå her, men begynner og bli passende desperat. Leter videre etter min olderfar - og uannsett hvor og hvordan jeg søker så ser det ut som om jeg ender opp med temmelig lite. De opplysninger jeg har, baserer seg på de eldre i familien: Min olderfar fikk min bestefar (Peder Anton Juliussen f. 16/10 1883) utenfor ekteskap med Hella Andrea Pedersdtr. f. 1859, bopel Odbergmoen i Hvarnes, Vestfold. På dåpsattesten står min olderfar oppført med navnet Julius Pedersen Nos. De skal visstnok ha truffet hverandre i Stokkeområdet hvor hun tjenestegjorde på en gård. Han skal ha vært en omreisende skomaker e.l. Det sies også at han skal ha vært fra Skoger-området, samt at han sannsynligvis emigrerte til Amerika en gang etter fødselen i 1883. Videre skal det også ha vært et innlegg om ham i en avis i Stokke i denne perioden. Som jeg skrev - jeg er rimelig desperat her :-) Finnes det noen som har en liten ledetråd til meg? Takknemlig for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.