Gå til innhold
Arkivverket

[#22883] Sundtangen


Gjest Bjorn Backman
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjorn Backman

Jeg leter etter Sundtangen er det et gaardsnavn i Nes eller Ullensaker Kommune? Spoersmaalet gjelder en Gulbrand Knudsen foedt ca 1783. Doed 31/10-1832. Paa forhaand takk for hjelpen.Mvh Bjorn Backman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!I Nes bygdebok bind II under gården Vormnes (side 478) er husmannsplassen Sundtangen medtatt. Det står videre at denne er nevnt første gang i 1891.Videre på side 493 under Sundtangen står det: 'Folketellingen av 1891 oppfører Kristian Olsen f. 1829 som boende i Sundtangen. Kristian Olsen var ikke husmann. Han arbeidde mest på Lille-Rommen.'Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Vollan Larsen

Hei Bjorn Backman. Jeg lurer på hvor ditt etternavn stammer fra? Jeg spør fordi dette er et slektsnavn i min slekt. En forfader av meg het Torger J.Backman. Det var bare interessant siden navnet var det samme.Mvh Ørjan V. Larsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorn Backman

Tusen Takk Bredejeg tror ikke det er rette stedet, satser paa at det er mer enn dette stedet med navnet Sundtangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorn Backman

Til OrjanBeklager jeg sitter et stykke vest for dammen og har ikke o med slash over.Mine forfedre kom fra en gaard med navn Backas paa Foegloe AAland.Mvh BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest arild andersen

HeiJeg søkte på sundtangen på Kvasir og fant et treff der på FetSød der og du finner noeMer enn det har jeg ikke, men jeg har en egne følelse av sundtangen også kan være i Eidsvoll....uten at jeg er sikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.