Gå til innhold
Arkivverket

[#22887] Johan Alfred Eriksen f 1878 i Oslo, d. 1908


Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Johan Alfred Eriksen f. 1878 i Oslo .( Finner hans dåp på Fam.s.) Han var bror av min manns mormor,Ragnhild Alexandrine Eriksen. Begge var barn av Anders Eriksen og Anna Andersdotter , født i Vaermland, Sverige. Familien bodde lenge i Markveien 55,men i 1900 er alle barna flyttet ut og foreldrene bor alene i Korsgaden 26, I Kristiania. Jeg finner ingen opplysninger om Johan Alfred Eriksen i 1900 folketellingen. Har et gravfestedokument hvor det opplysnes at Johan Alfred Eriksen er død 1908, begravet 10-jun 1908, Oslo kirkegård, i Nordre Plass. Garvstedet er festet av moren , enkefru Anna Eriksen ( f. Anderson)Det opplyses at han har vært Gaardsbestyrer, og spørsmålet er hvor? Håper noen kan hjelpe meg å løse denne gåten. En annen bror, Harald Eriksen arbeidet på farens gård Hellerud Nordre bruk 143, i 1900. Anders Eriksen kjøpte opp flere gårder i Aker og bygårder i Oslo, men jeg har ikke greid å finne denne sønnen i området . Aker/ Oslo/ Bærum. Vet heller ikke om han var gift. Mvh Gunn Huglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Takk skal du ha, Carsten Schanche. Det var en mulighet jeg ikke har tenkt på. Det forklarer kan hende også hvorfor vi ikke har hørt noe om denne mannen. Han må ha kommet tilbake til Norge før han døde i 1908. Hans søster Ragnhild døde også svært ung i 1911. Moren Anna Eriksen overlevde både mann og begge disse barna. Hun døde ikke før i 1915. Hvis noen har flere opplysninger om denne familien er det fint. Jeg har lagt inn flere spørsmål om samme familien under 'Villa Valhall på Grorud,' og også under 'Jens Peder Dick Jensen,'. Ikke enkelt å finne opplysniner etter 1900 på nettet på nåværende tidspunkt. Hilsen Gunn.H. Ragnhild Alexandrine Eriksens ektemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Har nok vært for rask på labben med mitt forrige innlegg. Jens Peder Dick Jensen var Ragnhild Alexandrine Eriksens ektemann.Ønsker fortsatt opplysninger om denne familien. Mvh Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.