Gå til innhold
Arkivverket

[#22890] Risan


Gjest Gry Olsen
 Del

Recommended Posts

  • 4 uker senere...
Gjest John O. Svenning

Hei! Jeg har gått gjennom 'Trondhjems Adressebog' for aktuelt tidsrom. Finner to Olaf Risan. Den første dukker opp i 1904 som underoffiserskoleelev og senere som musiker og musikksersjant. Den andre Olaf dukke opp i adressebogen fra 1913, vaktsersjant? Ikke mye å bli klok av. Nr. 1 er i alle fall for gammel? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Olsen

Hei igjen! Tror nok den første er for gammel(iht de 2 kandidatene jeg har som født i Trondheim). Jeg mener han skal være født i Trondheim, men om han vokste opp der? Tilfeldig at han traff Nelly i Trondheim? Er det noen som har mulighet til å finne deres ekteskap - etter 1922? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei igjen. Rettelse: Olaf var vaktkonstabel, brannmann?. Tror du skal glemme Artur, han er oppført i adressebog 1913 som visergutt, bor hjemme. Forsvunnet i 1914. Hilsen John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.