Gå til innhold
Arkivverket

[#22892] Fam. Berle emmigrerte til Amerika


Gjest Sølvi Slyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Sølvi Slyngstad

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor de havnet? Matilde Berle emigrerte til Statene 27/4-1922 med sine 3 barn. Jeg har funnet henne på Ellis island, men der stopper alle spor. Etter min informasjon var hun gift med Alf Berle fra Bergen. Mvh Sølvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

US Census 1930 viser at Alf (45) og Mathilde Berle bor i staten New York, Sullivan County, township of Callicoon, Speilman Road. Begge kom til USA i 1907.Sammen med dem bor: datteren Edith Swensen, 20 år, gift 18 år gammel. Datteren Margaret, 17 år. Sønnen Clifton, 12 år. Nevøen Charles Benes, 16 år. Barnebarnet Alf B. Swensen, 1 år og to mnd. gammel. Alle født i New York.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Ragnhild, har du link til den censusen du har funnet? Det er jo samme familien, men registrert på 2 forskjellige steder!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg fant den frem selv, Ragnhild. Pussig. Dato for census er 4. april og 6. april... ser at svigersønn Harold Swenson ikke bor med fam. i Sullivan, men i Richmond....Og, Alf/Alfred eier både hjemmet i Sullivan OG i Richmond.Pussig. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Slyngstad

Dette er fantastisk. Det er utrolig hvor flinker dere alle er. Tusen takk for hjelpen.Jeg har også letet etter Amanda (søsteren til Mathilde) som ble gift med en Benes fra Bergen, men uten hell.Som dere sikkert sjønner er jeg helt nybegynner på dette feltet og jeg kan bare igjen si tusen takk for super hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

I US Census 1920, New York, Brooklyn, er det en Charles Benes, 8 år. Han er stesønn til Alfred Fossum. Alfreds kones navn begynner på A, men jeg tror ikke det er Amanda. Begge er 33 år, og kom til USA i 1908. I samme husholdning bor også stedøtrene Evelyn og Nancy Benes.Amanda Benes er registrert på Ellis Island i 1915, sammen med sønnen Lernhard, født 1915. I US Census 1920 er Leonard Benes, 5 år, og Knud Benes, 3 år, på en institusjon i New York (et norsk barnehjem?).En Charles Benes dør i Bergen 1995: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ragnhild, kan du ikke legge linke til de tingene du finner i US-tellingene, så slipper vi andre også å lete! Vi er jo alle interesserte i å hjelpe. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Litt utenom censuser på familien: Clifton Berle dør i Florida: Name: Clifton F Berle Certificate: 21227 Death Place: Pinellas Race: W Death Date: 16 Feb 1989 Birth Date: 22 Jul 1917Social security for samme fyren: Clifton F. Berle SSN: 083-12-9196 Last Residence: 34619 Clearwater, Pinellas, Florida, United States of America Born: 22 Jul 1917 Died: 16 Feb 1989 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Slyngstad

Ja. her står folk på for å hjelpe, tusen takk alle sammen ,Jeg er så taknemlig for alt det dere finner ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.