Gå til innhold
Arkivverket

[#22909] Edvard Ulstad (f. 1862), død i Seattle, Wash.


Gjest Arne Langås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

Edvard Larssen Ulstadvold ble født 19. juni 1862 i Hegra, Nord-Trøndelag. Utvandret til Amerika, visstnok i 1881, brukte der trolig navnet Ulstad. Skal ei tid ha vært gullgraver. Etter hva som er meg fortalt, døde han ugift i Seattle, Washington.Det er etter nok han jeg finner som Edvard Ulstad i Mineral, Plumas, California ved folketellinga 1920. Jeg finner ingen med 'høvelig' navn i 1930 - trolig er han død før den tid. Edvard var bror av mi oldemor. Det er sagt at det kom arv til henne og søskena fra en bror i Amerika, etter alt å dømme etter Edvard.Har noen mulighet til å søke i tellingene for 1900 og 1910 for å finne ham der? Jeg har tilgang til 'bildene' via Ancestry, men ikke fulle søkemuligheter (kan søke på 'head of household' i 1910, ingen søking i 1900).Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Får kun tilslag på den samme i 1920 på genealogy.com, Arne. Ikke noe på 1910 (som kun har søking på head også på genealogy.com både 1900 og 1910)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Ok. Takk for at du prøvde. Jeg trodde genealogy.com hadde noen flere muligheter på søk i 1900 og 1910 enn bare 'head'.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.