Gå til innhold
Arkivverket

[#22916] Nils Hauge ,Torvestad og hustru Ingeborg John/Johan/Johannesdtr. Avaldsnes


Gjest Gunhild Løvstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunhild Løvstrand

Leter etter foreldre/besteforeldre til Nils Hauge f.ca.1858 Torvestad og hustru Ingeborg Jo....datter f.ca. 1859, Avaldsnes. Ingeborg hadde ei søster som het Svanhilda(kalt Hilda)f.ca 1871. Ved FT 1900 befinner familien seg i Alta. De flyttet for en kort periode til Rana for så å flytte tilbake til Rogaland, kanskje Karmøy. Finner ved FT for 1865 flere mulige 'kandidater' i Rogaland Ekteparet hadde 10 barn.Håper noen kan hjelpe meg. Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Det står at han er gift 24.3 1859 og ble gift med Ingeborg Serine Johannesdtr f 11.12.1860. videre står deyt athan arbeidet i Sulitjelsma og var der til 1915 da han flyttet til Visnes. Et annet sted står det at familien dro til USA før 1900, så det virker ikke helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Nils Johannes Ommundsen giftet seg 9.10.1880 i Avaldsnes med Ingeborg Serine Johannesdatter.Far til brudgom Ommund Helgesen. Far til brud Johannes Olsen.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Tusen takk for hjelp. Utrolig hvor raskt det gikk! Jeg har også vært innom de personene du nevner Odd, men uten å være sikker på at det var de riktige. Er det noen mulighet for å finne besteforeldre? Har du benyttet kirkebøkene eller bygdebøker for å finne datoene? Familien oppholdt seg både i Sulitjelma,Alta og i Rana før de flyttet tilbake til Rogaland.Flere av sønnene emigrerte. Takk igjen. Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Æsj, min angivelse av fgiftemål var selvfølgelig feil. Det var fødselsdato for Nils. Når det gjelder Ingeborg, så er hun fra Snik og her er det ikke noen Svanlihild (søster angittt). I tillegg sides det som nevnt at Ingeborg og Nils dro til USA i 1887 (Avaldsnes bygdebok II), men det stemmer son nevnt ikke med at de var i Sulitjelma frem til 1915 (Torvestad bygdebok).Han er videre omtalt under Visnes,Avaldsnes, Karmøy og da med 6 barn. Så her er nok noe arbeid som må gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Omund Helgesen er ifølge FS døpt 27.9.1812 i Torvastad. Foreldre Helji Johannessen og Lisbet Omundsdatter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Takk, Odd! Jeg må visst lære meg å bruke FS bedre for jeg fant ingenting der.Finnes det noe om Ingeborgs besteforeldre? Otto! Dersom du ser på FT 1900 for Kåfjord, Alta i Finnmark, finner du Nils m/familie. De har 9 barn der. Nr.10, Ada, ble født i Rana 1903. Sønnen Sigurd har mange etterkommere i Rana.Han er min venninnes bestefar Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Til Gunhild : Om du er interessert i forfedrene til Nils Ommundsen Hauge så har jeg ganske mye om dette.Send meg i såfall en mail på hagangst(krøllalfa)online.no. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunhild Løvstrand

Tusen takk til dere som bruker så mye tid på å hjelpe andre. Det er fabelaktig! Kanskje kan dere også hjelpe meg med Ingeborgs besteforeldre. Mora, Magdalene Pedersdatter var født ca 1823 i (på) Fælnes. Faren, Johannes Olsen vet jeg ikke hvor kom fra. Mvh Gunhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.