Gå til innhold
Arkivverket

[#22918] MOLDE. Antonette Martine Hoff, Forduftet?


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Antonette M. Hoff f.01.10.1877 i Molde døpt 13.01.1878 molde. Faddere; P.Moe, Gustav Bergesen,Thorbjørn Bergesen,Torstein Fredrikksen, Marie Hagen og Ingeborg Hagen. Foreldre;Anton R.Hoff f.1847,Tr.heim og Martine Andersdtr.Eikrem f.1845 Bolsø. Mor dør i 1884. Barna satt i fosterhjem? Kan hun være hos noen av fadderne? Det har alltid vert sakt at min oldemor Antonette hadde et barn (bror av min b.far)som jobbet i en tobakksforr. i Molde.Bergesen drev med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Antonettes søsken er; Harald Annæus F.07.10.1875 d.26.09.1881 Maren Kornelie f.17.10.1879 - hun ble født utenfor ekteskap. Mor;Martine Siversdtr. Martine f.17.11.1884- Martine emigrerte sammen Fosterforeldre Aarønæs fra Bergen havn i 1890. Slik sett er det bare Antonette som er min Oldemor som er Hovedspørsmålet. Hun kan da ikke ha gått opp i RØK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Da kan jeg prøve med noen spekulasjoner:Det reiser en Antonette f 1877 fra Trh i 1908 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=137369&fulle=true&spraak=n>Lenkeog kommer til Ellis island LenkeDu kan jo sjekke om du finner ekteskapet eller dåp i Trh.Urmakeren dro alene 1. g i 1905, men som gift. Det er nok han du finner i FT 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.