Gå til innhold
Arkivverket

[#22927] Tøstie Kinck


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

I ft 1875 finner jeg i Kristiania Eivind Magnus Tøstie Kinck, f. 1858 Hamar.Har noen peiling på ham ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Berte Margrete Rusck = Margrete KinckOg søster til Hans Ernst Kinck??Det blir mye å sjekke etterhvert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Det må være feil i avskriften av ft 1965, det skal nok være Kinck istedet for Rusck.Tøstie kan vel være en oppkalling etter en eller annen nær slektning, kanskje av Birthe Margrethe Hansen.Takk for all hjelp !; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest A.E. Ferner

Eivind Magnus Tøstie Kinck, f.02.05.1858 på Hamar, d. 22.07.1938 i Vestre Aker; hans far Bernt Magnus Kinck, kjøpmann, bankmann og en tid ordfører på Hamar, kjøpte gården Møistad på Hedemarken 1879 av lensmann Tøstie. Muligens var lensmannen en god venn og EM's fadder og oppkalt etter ham, da det ikke finnes andre spor etter Tøstie-navnet i Kinck-familien. Mvh Anne Elise Ferner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Hei, takk for den !Det var jo flere av Tøstiefamilien som var lensmenn, vet du hvem av dem som kan ha eid Møistad i 1879? Hvor er forresten Møistad ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Er det den riktige Tille Tøstie som vi finner her LenkeDet var også en annen lensmann Tøstie i Romedal, nemlig Anders Syveresen T., f. 1778.Er det noen kjent forbindelse mellom disse ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Eivind Kinck

Dette er muligens for sent til å være av interesse, men Eivind Magnus Tøstie Kinck var min grandonkel. Mellomnavnet Tøstie er som ganske riktig tidligere skrevet fra Lensmann Tøstie som var pleiefar for EMs mor Berthe Margrethe Hanssen, og også den som EMs far, Bernt Magnus Kinck kjøpte gården Møistad av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Fikk lyst til å sende et bidrag som gir enda mer og spekulere over.Har aldri hørt om Møystad i Vang, men derimot i Elverum kommune nærmere bestemt Hernes, finner vi Møystad gård. Det er forresten mange i dag som bruker Møystad til etternavn i dette distrikt. Mvh. Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Kinck

Jeg har god oversikt over slekten Kinck, men når det gjelder de eldre delene er den dessverre ikke godt dokumentert. Hovedarbeidet ble utført i 1850-årene av daværende assistent i Riksarkivet, senere overærer Hans E. Kinck på Lillehammer, og senere slektsarbeider er i stor grad bygget på dette. Jeg er i ferd med å dokumentere de opplysningene jeg har, men her er det et langt lerret å bleke. Jeg står imidlertid gjerne til tjeneste hvis det er noe du søker i slekten Kinck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Kinck (Bragernes, Drammen) er ft. diskutert i debatt '30770: Simon Lauritzen, borger i Bragernes, 1600-tallet'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.